Idag för 6 månader sedan..

Idag är det exakt 6 månader sedan jag la mig på operationsbordet och genomgick min GBP. Tiden som har gått sedan dess känns som att att det både har gått väldigt fort men samtidigt som att det alltid har varit såhär..
 
Idag känns det väldigt självklart att jag valde rätt väg, genom att välja operationen.. Jag kan knappt föreställa mig hur jag hade mått eller sett ut om jag inte hade gjort den.
Det är konstigt det där, hur fort man ändå vänjer sig vid det nya och glömmer bort det gamla som har varit.. Jag undrar om det har och göra med förträngning, att man inte vill minnas, inte vill komma ihåg hur man betedde sig och såg ut då.. Det är klart jag minns mycket, men långt ifrån allt.. Men samtidigt är det ju inte så konstigt, för vem fan vill minnas och erkänna att man höll på att köra sig själv i skiten.. eller rent utsagt - äta sig själv till döds!
För det var precis det jag gjorde.. Jag höll på att äta mig själv till döds.. Fy fan!
 
Jag är så glad och tacksam att jag fick den här chansen att vända rätt på mig själv och mitt liv! Jag klarade ju liksom inte av det själv.. Men nu är jag påväg i rätt riktning och ska försöka hålla den kursen i fortsättningen också. Jag vill inte bli som förr igen. Jag vill vara en frisk, hälsosam tjej med mycket ork!
 
Märkbara förändringar under dessa 6 månader som gått:
 
* Jag har börjat träna kontinuerligt på gymmet- något jag verkligen inte trodde jag skulle få in förrän långt efter operationen.
 
* Det är oftast jag som föreslår promenader till både min sambo och kompisar - något som verkligen aldrig hände förr!
 
* Jag har dessutom fått en betydligt raskare promenadtakt.. - Förr gick jag som en snigel och alla fick anpassa sin hastighet efter mig.. Nu känns det som att jag den jag går med hittar en bra takt ihop!
 
* Jag äter mycket mindre än förr. - Vore ju iof konstigt annars med tanke på ingreppet! :P
 
* Äter inte så mycket chips, godis, glass, kakor osv när det bjuds på det.. - Unnar mig någon gång ibland men det hör inte till varje veckas vana! (iaf inte än)
 
* Jag har gått ner strax över 50kg! - Å jag ser med spänd förtjusning fram emot alla fortsatta kilon som ska försvinna.. Jag undrar så vart denna resan stannar upp!
 
* Kläder börjar bli förstora! - Då jag alltid köpt mycket stretch osv. så kan jag fortfarande ha en del kläder, men mycket börjar bli för stort/ sitter för slappt..
 
 
Det finns säkert mer saker som det skett förändringar med, men inte som jag kommer på såhär på rak arm nu..
 
Ska jag nämna någon dålig sak med operationen och förändringar som medför är det nog allt hår som försvinner.. Jag tappar så himla mycket hår! Men jag hoppas verkligen att det kommer tillbaka mer och mer med tiden.. Sedan är det ju inte så kul att allt hänger och slänger mer och mer på kroppen.. Till en viss del kommer väl huden att dra ihop sig.. Men långt ifrån allt kommer att bli bra..
Men man får ta det onda med det goda! Det går ju ändå att efterjustera just de bitarna om det skulle bli väldiga problem i framtiden..
 
Ikväll ska sambon min få ta nya kort på mig så jag har att jämföra skillnaden med.. Får se om jag hinner lägga upp dem här ikväll eller om det blir imorgon..
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: TinA

Tycker det är kul att du själv märkt förändringarna, mer än bara vikten. Utan även inställningen till mat, motion osv :)

Svar: Ja, visst är det kul när man märker andra skillnader också! :) Det kan vara ganska svårt att tänka tillbaka hur man gjorde förr jämfört med nu, för man är så van med det man gör nu! Men ibland får man granska sig själv ordentligt så man faktiskt finner intressanta resultat! :)
Myzan

2013-06-19 @ 17:56:25
Postat av: Kristina

Spring nu och köp Stora Hårkuren :)

Svar: Känns lite försent för det.. men det växer ju ut igen :) jag har fortfarande gott om hårstrån kvar :)
Myzan

2013-06-21 @ 21:24:25
URL: http://noheroine.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0