Under semestern som va..

..kan jag säga att jag ändå åt rätt bra.. Men jag unnade mig en del mer onyttigt än vad jag gör annars..
Jag åt lite av en bulle, åt 1st polkabiscotti, åt ca 4-6st smågodis, åt 1/5 av 1/2liters glassförpackning, åt 1/2liter jordgubbar, åt naturchips och 1,5 ruta från en 100g chokladkaka.. Drack även några cider. Men inte allt på samma gång utan utspritt under veckan som gick.. Det blev liksom något varje dag..

Det har inte hänt på hur länge som helst att jag äter massa onyttigt under en och samma vecka! Samtidigt som jag var lite rädd att det skulle ge ett negativt resultat på vågen och framförallt beroende så njöt jag ändå av att ha semester och inte känna skuld och skam för att vilja unna mig något..

Det viktiga nu är ju att inte låta det fortgå utan hålla det vid någon gång ibland och som sagt ok att unna sig lite extra kanske under semester..
Det kändes som att jag hade ätit en jäkla massa onyttigheter under denna veckan, men nu när jag faktiskt listar upp det så är det inte så farligt mycket ändå! Det är ändå utspritt under en hel vecka samt att jag inte ätit jätte mängder.. Tex. Jag och sambon delade på 1 naturchipspåse som räckte i 2 dagar för oss..

Förr hade jag lätt ätit 1 naturchipspåse plus en 200g chokladkaka själv i min ensamhet! Alltså inte dela med någon eller i något socialt sammanhang utan undangömt för mig själv hemma framför en film och undangömma bevisen innan sambon kom hem!

Skönt att jag inte är där längre! Skönt att det inte är jag som är det som alltid är först att föreslå onyttigheter att äta.. Skönt att jag kan begränsa mig och känner mig nöjd med någon bit än att gluffsa i mig en hel påse som förr..

Jag har verkligen min operation och min nya syn på livet att tacka för det här! Jag vet att operationen bara är mitt verktyg på rätt väg, så ja, egentligen ska jag tacka mig själv att jag än så länge har bra kontroll över mig själv! :) Tack My! ;)

Ps.. tjuv-vägde mig redan i torsdagskväll när vi kom hem å än så länge var det inte något negativt på vågen.. Men mer om det avslöjas på måndag! ;)
 
Åt faktiskt bra saker också, kolla här:
 
Smördeg fylld med spenat & feta med sallad.
 
Grillad marinerad kalventrecot med sallad, aioli och ugnsbakad färskpotatis
 
 

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0