Saker och ting blir..

..mindre!
 
Ja, det stämmer! Mina fingrar börjar smalna av.. Det märks på förlovningsringen som ni kan se här på bilden:
 
 
Ringen sitter perfekt på långfingret numera, men jag håller den kvar på ringfingret tills den kan ramla av hel själv.. (känns onödigt att göra en ringförminskning innan viktresan är klar.)
 
Jag har min operation och mina små matportioner att tacka för att jag blir mindre :)
Ett exempel, gårdagens middag:
 
 
Jag orkade inte ens äta upp all potatis (då är detta ni ser på bilden 1/2 typ normalstor potatis..)
 
Förr hade jag lätt ätit 8-9st köttbullar, minst dubbelt så mycket löksås, 2 stora potatisar, betydligt fler saltgurkor plus gelé (som sambon valde att ha till detta, men som jag valde bort)..

Det är verkligen sjukt hur fort man vänjer sig vid sina nya små portioner och inte fattar själv hur man någonsin skulle kunnat äta så mycket som man gjorde förr.. Men ibland tror jag det är bra att minnas hur det var förr så att man bättre kan sätta sin nya framgång i perspektiv och verkligen se till att det aldrig mer ska barka åt det hållet igen!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller med, man väljer sig sjukt fort! Snart kommer du sitta och oroa dig för att du äter för mycket också, den fasen är jobbig.

Svar: Den har typ ibland redan börjat så smått. Men jag inser snabbt att jag är fånig.. :)
Myzan

2013-03-28 @ 23:09:20
URL: http://minimajshanna.com

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0