Vägning 11/3- 2013

Idag har det gått exakt tre månader sedan min operation om jag har kanske hamnat på en platå??
Ja, jag kan ju säga att jag INTE var glad när jag klev av vågen i morse! Fy fasen vad hårt det slog!

Startvikt: 158,9kg
Vikt vid förra vägningen: 125,3kg
Vikt vid denna vägning: 125,2kg
 
Viktnedgång sedan förra veckan: 0,1kg
Viktnedgång sedan operationen: 19,6kg
Viktminskning totalt: 33,7kg
 
Nästa delmål: -35kg , dvs 1,3kg kvar att gå ner..
 
Ja, nu ser ni varför jag inte var så nöjd med veckans vägning! Det blir ingen ny mobil denna veckan iaf.. Bara att hoppas på att det var något tillfälligt och att vikten rör sig bättre neråt nästa vecka så jag inte fastnar ett tag på en platå. Det vill jag verkligen inte vara med om!
 
Eftersom jag fick så dåligt viktresultat denna veckan så tänkte jag att det absolut var dags att ta nya mått. Vilket var tur att jag tog, för det visade betydligt bättre resultat!
Siffran inom parantesen är den totala minskning sedan första måttagningen. Alla mått är ca mått då det är svårt att veta att man tar på exakt samma ställe som förra gången..


Hals: 37cm (-4)
Överarm: Hö- 46cm (-6) Vä- 44cm (-5)
Underarm: Hö-26,5cm (-2,5) Vä- 24,5cm (-4)
Byst: 120cm (-16)
Midja: 108cm (-18)
Mage: 138cm (-30)
Rumpa: 138cm (-20)
Lår: Hö- 74,5cm (-9,5) Vä- 74,5cm (-6,5)
Vader: Hö- 49cm (+/-0) Vä- 49cm (-1)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag säger till Dig som till alla andra: LÅT VÅGEN VARA ett tag!!
Finns ingen anledning att väga sig så ofta som en gång i veckan (och ibland fler gånger...)
Vi ska ju se detta som ett långsiktigt, livslångt projekt - vad gör det då om det inte visar sig på vågen varje vecka???
Tänk hur många år det har tagit att samla på sig all övervikt - den tid som viktminskningen kommer ta är ju ingenting jämfört med det =)
Jag tycker personligen att likaväl som man ska skippa bantartänket nu så måste man oxå komma ifrån vikt & våghetsen!
Du har ju en fantastisk viktnedgång - är du inte nöjd just denna veckan så slå ut alla minuskilo på antalet veckor....WOW!!!
Må så gott och testa att låta vågen vara ifred ett tag - se det som en utmaning ;-)

Svar: Tack för kommentaren! Haha. Jag brukar ge samma tips själv till andra, men när det kommer till att följa råden själv är det svårt.. Jag har egentligen inget bantartänk längre, vågen är nog det enda jag gör för att hålla koll på mig.. Annars så äter jag väl allt jag vill och tränar då jag faktiskt vill.. Men visst är det som du säger, slår man ut min viktnedgång på den tid jag har tappat den så är det ju såklart väldigt bra! Det vet jag! Man är ju bara lite småskraj att det ska vända uppåt igen liksom.. Jag kommer nog dock fortsätta att väga mig varje måndag, men där emot ställa in mig på att jag inte ska vara besviken när kroppen behöver samla sig och ta en paus i viktnedgången. :)
Myzan

2013-03-12 @ 16:43:29

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0