Vägning 13/5- 2013 + nya mått!

Måndag igen och jag slänger in denna veckans vägning här innan jag sticker iväg på veckans första träningspass!
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra veckan: 114,1kg
Vikt idag: 113,5kg
 
Viktminskning:
-denna veckan = 0,6kg
-sedan operationen = 31,3kg
-totalt = 45,4kg
 

Nästa viktminskningsmål = 50kg
Kvar att gå ner till nästa mål = 4,6kg
 
Jag tog även nya mått i söndags då jag insåg att jag inte tagit några sedan i mars! Så här kommer dem då: (måtten är bara ca-mått då det är svårt att ta på exakt samma ställe varje gång.. siffran inom parantesen är det jag har tappat totalt sedan första måtten togs..)
 
Hals: 35cm (-6)
Överarm: hö- 44cm (-8) vä- 39cm (-10)
Underarm: hö- 22,5cm (-6,5)  vä- 22,5cm (-6)
Byst: 115cm (-21)
Midja: 97cm (-29)
Mage: 129cm (-34)
Rumpa: 131cm (-22)
Lår: hö- 71cm (-13)  vä- 70cm (-11)
Vader: hö- 42,5cm (-6,5)  vä- 42,5cm (-7,5)
 
Det är många centimeter som försvunnit ifrån min kropp nu.. Så "smal" som jag är nu har sambon aldrig sett mig förr.. Så med andra ord har jag inte varit den här storleken på över 5-6 år minst. Det är lätt att bli lite fartblind på så vis att man vill att allt ska ske snabbare, tappa mera cm, tappa mera kilon, snabbt, snabbt, snabbt! Men man behöver ibland se det från det andra hållet, hur många år det faktiskt tog mig att gå upp alla dessa kilon! Det tog mig många många år faktiskt..
Det målet jag har som "slutmål" just nu är ju 85kg. Den vikten hade jag senast i 8an- 9an någon gång.. Så om jag vägde 85kg året 2003 säger vi, så har det alltså tagit mig 9år att gå upp 73,9kg.. Vilket snittar i att jag har gått upp strax över 8kg/ år..
Helt sjukt.. Inte undra på att man egentligen inte själv märkte av dessa kilon varje år.. visst märkte man att kläder blev lite trängre osv för varje år och att man fick köpa större storlekar.. Men det är ändå väldigt omärkbar viktuppgång/ år, iaf när man redan är stor.. Jag menar, jag märker ju inte ens själv av min ofantliga viktnedgång nu liksom.. så hur skulle jag ha märkt den uppgången? (eller jo, jag märkte den.. jag fattade bara inte hur mycket det var då eller vad jag skulle göra åt den..)
 
Men nu är det slut med det.. Dessa överflödiga kilon ska bort och jag ska leva ett friskare liv!
Förresten.. På 1 juni i år firar jag ett år utan en enda sjukfrånvarodag från jobbet (om man bortser från sjukskrivningen i samband med operationen..) Det är nog ett tecken på att jag mår bättre nu än vad jag har gjort förr, samt att jag har ett bättre jobb nu än vad jag hade förr! dubbel WIN! :)
 
Nej, nu ska jag till gymmet.. Trevlig måndag allihop! :)
 

Kommentarer
Postat av: Tessy

dina uppdateringar kommer inte upp på bloglovin längre? inte för mig iaf..

Svar: Okej. Har ingen koll på det där, men jag vet att jag än anknuten dit.. :S Skumt!
Myzan

2013-05-13 @ 21:31:18
Postat av: Gabriella (Bellaga)

Härligt att läsa att det går så bra för dig!
You go girl!!!👍😄

Svar: Tack så mycket! :)
Myzan

2013-05-14 @ 13:30:57
Postat av: Madde

Det går verkligen grymt bra för dig, och måtten är ju massa jävla cm! :D

Svar: Ja, det känns bra att det händer grejer här.. Men som sagt är det ändå en lång bit kvar.. Var ju ganska jävla stor innan jag tog tag i skiten för gott! :P
Myzan

2013-05-14 @ 21:02:10
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: TinA

Gött My! :D

Svar: Jepp jepp. Gött är vad det är! :)
Myzan

2013-05-15 @ 19:02:46

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0