Vägning 6/5- 2013

Måndag igen och jag blev faktiskt en aningen överraskad när jag ställde mig på vågen idag! :)

Startvikt: 158,9kg
Förra vägningen: 116,2kg
Dagens vägning: 114,1kg
 
Viktminskning sedan förra veckan: 2,1kg
Viktminskning sedan operationen: 30,7kg
Viktminskning totalt: 44,8kg
 

Nästa viktminskingsdelmål: 50kg
Kvar att gå ner till nästa delmål: 5,2kg

Shit alltså! 2,1 kilo i viktminskning på 7 dagar! Det är ju helt sanslöst bra! Jag som verkligen var sjukt nojig (som vanligt) att jag inte skulle gå ner någonting.. Speciellt efter våran middag ihop med ett par vänner i lördags kväll.. Jag åt en sjukt god dessert! Mörk mintchokladmousse.. Verkligen så himla gott! Och jag åt upp hela min! (Det är typ den enda desserten jag kan äta upp allt utan att må det minsta dåligt.. Kanske beror på att den endast innehåller mörk mintchoklad, grädde och äggula..?

Så jag åt alltså dessert i lördags och pizza igår! Känner mig så dum och slarvig.. Men ibland måste man få unna sig sådant också.. Det händer liksom inte varje vecka direkt längre.. Sedan äter jag bara 1/8 av en vanlig pizza numera.. Så igår åt jag 1/4 vanlig pizza då jag åt det 2 gånger igår kväll då.. Tycker inte det är så farligt faktiskt.. Förr åt jag ju 1/2- 1 hel pizza beroende på hur mycket "pålägg" det var på den.. Så jag äter ju långt ifrån samma mängd som förr iaf..
 
Nu har jag ju endast 5,2kg kvar tills jag har tappat 50kg! Jag hoppas att jag hinner göra det innan mina vänners bröllop i mitten på juni! Vore liksom som en liten dröm att kunna fira att man gått ner så mycket 6månader efter operationen.. Helt omöjligt är det ju inte iaf.. :)

Nej, nu ska jag åka iväg och hämta en kompis. Vi ska ut och leta klänning till henne som hon kan ha på det bröllopet! :)

Trevlig måndag allihopa! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Sheeeet va bra! Gu så härliga att se sådana resultat! Själv kämpar jag järnet för att gå ner de sista 4 kilona. Det går inte hur jag än gör.. Grrr.. En månad till sommaren!
You go girl!

Svar: Ja, det känns rätt så gött.. :) Hur mycket har du gått ner hittills då? De brukar ju säga att de sista kilona är svårast.. Tror säker jag kommer sakta ner i viktminskningen när jag närmar mig mitt mål också..
Myzan

2013-05-06 @ 11:48:44
Postat av: Emma [loveshaped]

Gratulerar bruden! ;) Hoppas det går bra med klänningsletandet idag!

Apropå ditt förra inlägg om knäet så har jag inget jättekonkret tips men en gång kände jag också av knät när jag sprang och då valde jag ca 0,5-1,0 i lutning på bandet (för det ger en mer naturlig lutning, som om det vore en vanlig väg, än att det är helt platt) och detta hjälpte. Numera varvar jag att springa med lutning eller helt platt typ varannat pass.

Ett annat tips är att ha anpassade skor efter dina löpsteg. Jag var på löplabbet och fick skor som passar mig precis då dom filmade mig på ett löpband när jag sprang och valde skor därefter. Jag trampar nämligen lite i sidled och skorna jag har hjälper mig att få stegen raka.

Lycka till! :-)

Svar: Tack för tipset! :) Kram
Myzan

2013-05-06 @ 14:49:21
URL: http://loveshaped.blogg.se
Postat av: Gabriella

När jag fick tid för Operationen i juli-11 vägde jag 114. Är 176 cm, och nu väger jag ca 77, mitt mål är runt 74. Det har tagit lite längre tid, då jag blev gravid endast 4 mån efter operationen.. Ooops!
Men snart så..

Kram Gabriella

Svar: Ja,men det förstår jag att det tagit längre tid då med graviditet och allt vad det innebär så snart efter en operation. :) Men nu är det inte många kilon kvar, så det ska nog gå väl ska du se! Jag håller tummarna för dig.. :) kram
Myzan

2013-05-06 @ 15:11:43
Postat av: Madde

Alltså det går galet fort för dig men du ju gör ju ett kanon jobb med :) Grattis till din super viktnedgång.

Svar: Tack. Ja jag blev väldigt förvånad när det var så mycket denna gången.. :) Men jag tror det lär gå långsammare för mig om ett tag som för de flesta..
Myzan

2013-05-06 @ 19:05:47
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Hanna B

Fantastiskt bra jobbat! Jag blir superinspirerad att fortsätta kämpa hårt.

Kram!

Svar: Tack så mycket! :)
Myzan

2013-05-07 @ 11:06:02
URL: http://hannaskablisnygg.blogspot.se
Postat av: Kiwi

Så fort det går för dig och vad är hemligheten.
Jag har just påbörjat min livsstilsförändring och blir grymt pepprad av dig

Svar: Finns nog ingen hemlighet som jag kan dela med mig av.. Jag har helt enkelt lagt om min kost och äter betydligt mindre portioner och bättre mat nu än förr. Sedan så tränar jag ju betydligt mer kontinuerligt nu än förr.. Så det bidrar nog till den fina viktminskningen också i samband med operationen..Hur sker din livsförändring? :) Ska du också genomgå en operation eller gör du en fajt utan? :)
Myzan

2013-05-10 @ 19:30:45
URL: http://nogg.se/kommaiform

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0