Produktiv..

Igår kväll kom jag hem igen efter ett par dagar i Mariestad som nanny/kokerska..
 
Jag lagade både Bœuf Bourguignon och bakade lussekatter med syskonbarnen i måndags. Igår lagade jag ugnsgratinerad falukor och hemlagat mos..
Syrran och hennes familj blir så bortskämda med min goda mat när jag är där och passar deras minsta! :)
 
 
 
Idag har jag haft en ledig förmiddag och tyvärr verkar det som att jag börjar bli mer förkyld igen.. Fy fasen vad torr jag är bak i halsen alltså.. Sådär torr så man får kväljningar ni vet, å det hjälper inte att dricka floder med olika drycker heller..
Så istället för att träna, som jag hade planerat att göra denna förmiddag blev det till att tvätta 2 maskiner tvätt. Sedan slängde jag ihop en mjuk pepparkaka med tranbär i.. Hoppas den blir god! :)
 
 
Nu har jag precis slängt i mig dagens lunch som sambon gjorde till middag igår.. Kyckling padthai med jordnötter. Mycket gott måste jag säga! :)
 
Nu ska jag snart iväg på APT med jobbet.. Skulle egentligen börjat kl 14, men då det var så mycket som skulle hinnas med att ta upp på mötet fick vi som jobbar kväll komma in till kl 13 istället.. Mig gör det inget, tycker ändå man bara går å väntar sista timmen på att få åka iväg och jobba..
 
Men jag måste säga att jag ändå har haft en rätt produktiv förmiddag här hemma då jag hunnit med allt jag ville få gjort.. (betalat räkningar, tvättat, bakat, ätit, duschat och kollat på Grey's anatomy i förväg då jag missar det ikväll då jag jobbar)..
 
Nej, nu ska jag packa med mig matlådan och bege mig iväg på möte.. Ha en skön onsdag allihopa! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0