Vägning 9/9-2013

Jahapp, måndag igen och jag måste erkänna att jag är både lite nojjig och lite besviken på vågen idag.. Ja, jag vet att man inte ska stirra sig blind på vågen hela tiden.. Men jag blir så nojig och tänker "är det slut nu?", "kommer jag inte gå ner mer?", "är jag på väg att hamna på en platå?" osv..
Ni som själva har opererat er förstår säkert vad jag menar.. nojan, denna jäkla nojan!
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt 26/8: 94,6kg
Dagens vikt: 93,5kg
 
Viktminskning:
-sedan förra vägningen: 1,1kg (på två veckor!)
-sedan operationen: 51,3kg
-totalt sedan flytstart: 65,4kg
 
Delmål:
-70kg
Kvar att gå ner till delmålet: 4,6kg
 
Det är nu 7 vägningar kvar tills jag fyller år och jag vill ju gärna ha uppnått nästa delmål då! Så för att göra det måste jag gå ner ca 0,66kg/ vecka.. Fortsätter det med sådana "dåliga" siffror som denna gången så kommer jag inte nå det målet i tid! Men det är bara att fortsätta träna och äta som jag ska, mer kan jag liksom inte göra.. För jag vill inte bli en träningsnarkoman heller bara för att få resultat på vågen.. Nej, utan jag vill hitta en bra balans mellan mat och motion för att få det att hålla vecka ut och vecka in! :)
 
Hur som helst så har jag ju iaf inte stått still på vågen dessa två veckor iaf, utan det rör ju på sig ändå.. även om det är lite mindre siffror än vad jag är van vid.. 0,5kg/ vecka är ändå en bra viktminskning och går det i den takten så är det lättare för huden att hänga med tillbaka egentligen.. Så jag ska försöka låte bli att hänga läpp över mitt storhetsvansinne! ;)
 
På torsdag ska jag ju iväg på försenad 6måndaderskontroll hos kirurgen.. Jag hoppas jag får upplyftande ord där! :)
 
Nu ska jag pigga upp mig lite och gå iväg till veckans första träningspass på gymmet! :)

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag känner igen mig i att bli nojig, Man vill ju absolut inte det ska sluta. men man får väl inse att ibland behöver kroppen en liten paus i viktminskningen med. Men du ska se att du kommer nå ditt mål! :)

Svar: Ja, jag hoppas verkligen det! :)
Myzan

2013-09-09 @ 10:39:46
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se
Postat av: Ida

Jag är ofta nojig :( riktigt jobbigt! Å samtidigt tycker jag att jag är tramsig när jag tänker på det för mycket!

Svar: Haha! Känner så igen mig! Jag tycker också jag är tramsig som håller på å tänker på det för mycket och nojar mig.. Men ändå kan jag inte rå för det :P
Myzan

2013-09-10 @ 12:22:22
URL: http://www.mingbpblogg.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0