Veckans träning..

Ja, då var det fredag och jag har nu gjort mina 2 träningspass för denna veckan.. Känns gött!
Men vad som inte känns gött är att jag ibland känner mig så förbannat orkeslös när jag är och tränar.. Det känns som att jag inte har någon större ork att ge, samtidigt som det känns som att jag borde köra slut på mig själv mer än vad jag gör när jag tränar..!
Väldigt skum känsla det där och jäkligt frustrerande!!

Jag vill orka springa länge och lyfta tungt, men vägen dit är lång.. Numera värmer jag upp i 15min och oftast väljer jag löpbandet.. Jag går oftast väldigt fort, i samma hastighet som jag förr sprang i.. Så visst har jag förbättrat mitt resultat.. Men jag vill så mycket mer än det! Jag vill orka dessa 15min utan att få håll eller känna mig helt slutkörd.. Jag vill orka dessa minuter springandes i ett snabbare tempo än vad jag nu går i..
Men hur fasen tar man sig dit??

Ena gången orkar jag utmana mig själv genom att höja hastigheten någon minut och springa på lite.. Men nästa gång så får jag håll nästan direkt i "den vanliga hastigheten" och måste på så vis pina mig igenom resterande minuter..

Varför blir det så??

Jag vet att vi opererade är i väldig obalans med energiintag osv framförallt första året efter operationen.. Men varför kan man känna sig så pigg men sedan inte orka?

Frustrerande är vad det är, men jag kämpar på ändå!

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0