Matdagbok 2

Det kändes så bra igår att skriva matdagbok för att få det svart på vitt, så jag tänkte att jag ska köra det nu ett par dagar.. (kanske inte helgen, men iaf vardagar..) :)
 
Frukost:
1 kopp te med honung. 1 skål med turkiskyoghurt blandad med 1/2 portion proteinpulver. Detta toppatmed naturella sötmandlar, 3 katrinplommon samt lite nycklehålsmärkt fruktmüsli.
 
 
 
Lunch:
Medelhavsinspirerad paj. (spenat, småtomater, soltorkade tomater, oliver, fetaost, bacon, äggstanning och lite lite riven ost & färsk koriander på toppen..)
 
 
 
Mellanmål1:
1 Banan
 
Mellanmål2:
2st Belvitakex.
 
Idag kände jag att jag behövde något extra, kände hur hunger och blodsocker påverkade mig. Jag har ett paket med såna liggandes i bilen som nödproviant just nu.. Å idag så hjälpte det bra! :)
 
Middag:
Kycklingwok med cashewnötter och ris.
 
(okej, inte helt optimalt med takeout men vad fan.. jag kom ifrån jobbet sent och satt fast i bilköer.. Detta gjorde att jag slapp vara sur och grinig som ett as när jag kom hem.. wok är iaf bättre allternativ mot typ hamburgare/pizza..)
 
 
Kvällsmat:
1kopp jordgubbste med 1tsk honung samt 1st jordnötsmugcake toppad med lite jordnötssmör och jordgubbssylt.
 
 
Receptet på denna hittar ni här:
 
http://vardagsmatalajess.blogg.se/2013/september/mugcake-med-jordnotssmor.html
 
(Dock delade jag och sambon på receptet som stod skulle bli 1 mugcake, jag gjorde alltså två mindre mugcakes.. och jag blev riktigt mätt!)
 
Jag är nöjd med denna dagen också måste jag säga.. Jag tycker att det är mycket bättre att jag gör ett aktivt val att ta ett extra mellanmål (som idag i from av belvita) än att jag gör det "omedvetna" valet att stoppa i mig något typ godis..

Kommentarer
Postat av: Jenny lundeqvist

Hej. Vi som är opade på Ersta här i Stockholm "ska" äta två mellis mellan lunch och middag. Så jag äter alltid 7 ggr jobbdagar.

Svar: hur stora portioner äter du då varje gång när du äter 7ggr / dag? :)
Myzan

2014-04-24 @ 14:36:45
Postat av: Eva

Äter du aldrig mellanmål mellan frukost och lunch eller beror det på vilken tid du äter frukost?

Det är absolut bättre att ta ett extra mellanmål av rätt sort än att äta något annat onyttigt när hungern är alldeles för stor. Helt rätt!

Svar: Nej, äter aldrig mellis på förmiddagen.. Försöker få i mig mitt vatten då plus att jag blir nojig att jag ska komma upp i för mycket kcal om jag äter fler gånger än 5 om dagen.. bara vid "akuta" fall äter jag 6 ggr..
Myzan

2014-04-24 @ 20:21:51
URL: http://www.ovigheten.blogg.se
Postat av: Jenny lundeqvist

Hej.
Frukost ca 2 dl fil m lite linfrön
Mellis kaffe m mjölk macka m sallad och protein
Lunch 1 dl protein, 1 dl kolhydrater, 1/2 dl grönt samt lite sås
Mellis 1 dl keso m 1 dl hallon el som tidagre melliset
Mellis frukt el knäcke m protein el fil ect
Middag som lunch
Mellis fil, äggmacka, keso.

Mellis blir ca 11/2- 2 dl.

Svar: Hur ser ditt arbetsschema ut? :) Jag jobbar endast dagar, dock varannan helg.. Men jag skulle kunna ses någonstans för en fika eller så efter jobbet någon dag också! :)
Myzan

2014-04-24 @ 21:09:25
Postat av: Jenny lundeqvist

Tar gärna en fika/ vin ect om du vill ses...

2014-04-24 @ 21:11:10
Postat av: Jenny Lundeqvist

Jag jobbar ca 8,45- 14,14,30 tisdag till fredag. Jobbar i Stora mossen, så alltså nära dig...

Svar: Har du lust att komma till Skhlm gallerian efter jobbet någon dag då när jag slutat jobba? Jag slutar vid 16 :) eller det kanske är bökigt att ta sig dit? Jag jobbar ju i skärholmen.
Myzan

2014-04-25 @ 06:23:27

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0