Nya hemmet..

Ja, då har jag grejat till vårt trådlösa internet här hemma, så nu kan jag använda mig av min dator igen! :)
 
Hur har allt gått nu då?
Jodå, vad det gäller flytten har allt gått bra.. Vi har så gott som kommit iordning med lådorna (en halv kvar att packa upp).. Sedan ska det fixas med diskmaskin/maskinerna till helgen samt att ett gäng lånade flyttlådor ska fraktas bort!
Efter det kommer det vara mindre "härjat" här hemma..
 
Övrigt som måste fixas är gardiner/gardinstänger samt att sätta upp tavlor och taklampor.. Vi upptäckte ju till vår stora förskräckelse att vi inte kan ha nästan någon av våra taklampor pga att vi har för korta lampsladdar och här i v¨rt nya hem är det "kilometer" från tak-kroken till själva lamputtaget.. (helt sjukt).. Men men, det kmmer ordna sig så småningom..
Vi har ju iaf lampor i fönstrena, och så här års klarar man sig ju rätt bra då det är ljust.. ;)
 
Nu har jag redan hunnit jobba 3 pass på mitt nya jobb och det ska faktiskt bli skönt med en ledig dag imorgon innan jag går på och jobbar i helgen igen..
Jag tycker att jag har kommit in bra på jobbet redan, hittat rutinerna och börjar känna till mina kunder som jag går mest till..
Det både för och nackdelar med att jobba på större/mindre arbetsplatser, samt för/nackdelar med att jobba kommunalt/privat har jag fått märka.. Men jag trivs!
 
 
Här om dagen såg det ut såhär.. Nu har vi kommit undan med några fler lådor iaf.. Men sen har man ju inte hunnit asmycket då vi båda har jobbat..
 
Sambon pendlar ju mellan sthlm och köping varje dag denna veckan, men som tur är så slutar har där borta imorgon nu! :) Nästa vecka så har han en ledig vecka innan han drar igång på sitt nya jobb.. Då får jag nog sätta honom i arbete ;) Haha!
 
Ja, nu har ni fått ett litet livstecken från mig iaf.. får se om jag skriver mer i helgen..
 

Kommentarer
Postat av: jessie

Åh vad spännande! Ser fram emot fler uppdateringar om Stockholmslivet :D

2014-04-04 @ 13:23:00
Postat av: Tessy

Sådär har jag också känt mig den senaste veckan! Skitsvajigt humör, deppig, förbannad, tom... Jobbigt :( o jag har ju inte ens gjort några förändringar som du :P har käkat skräp hela veckan med... Hoppas det går över för oss båda snart! Trevlig helg :)

Svar: Ja, visst är det irriterande när man inte vet varför!! Ja, vi får hoppas att det går över :)
Myzan

2014-04-11 @ 08:53:41

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0