Vägning 21/4- 2014

Idag var det inte alls kul att gå upp på vågen.. Det kändes så jobbigt efteråt att jag knappt ens vill blogga om det nu (för att jag skäms så).. Men samtidigt är det bra att fejsa det svart på vitt så att det kan bli bättre! Och för att döda den där jävla myten om att man inte "kan" gå upp vikt efter gbp (trots att man äter små mängder mat)..
 
Ja, här kommer nu iaf resultatet av veckans vägning..
 
Startvikt: 158,9kg
Viktminskningckans: 74,3kg
Dagens vikt: 75kg
 
Viktförändring:
-sedan förra veckan: +0,7kg
-sedan operationen: -69,8kg
-totalt sedan flytstart: -83,9kg
 

Som sagt, det känns jävligt tungt att ha gått upp 0,7kg på en vecka!! Jag vet ju såklart vad det beror på.. För dålig karaktär helt enkelt! För mycket av påskgodiset istället för bra mellanmål.. Jag har typ bytt ut kvällsmålen mot läsk & godis under denna långa påskhelg.. Inte alls bra!
Men jag vet ju vad felet var, och kan därför göra något åt det nu.. Ska inte hålla på och stoppa i mig godis varje dag from nu!! Dum och ful grej som inte får bli en långvarig vana..
 
I övrigt har jag fått ett tråkigt besked gällande en familjemedlem som också bidrar till att man vill trösta sig.. Men jag får helt enkelt försöka bearbeta det på ett annat sätt än att ta till onyttigheterna.. (Jag hoppas att ni har överseende med att jag inte skriver ut här vad jag fått för besked.. Vissa saker måste få vara mer privata och inte till för hela cyberspace att läsas..)
 
Eftersom att jag fick en sådan dålig start på dagen så kände jag mig så jävla ful och äcklig i allt hängande skinn.. Jag låg på sängen och beklagade mig över all lös hud på min kropp för sambon.. Han tröstade mig och sa att han älskar mig ändå. Jag vet ju att han gör det.. Men jag gör inte det. Jag har väldigt svårt att älska allt det här dallret jag har..
På ett sätt var det lättare att älska det förr.. För förr var jag fet, det gick liksom inte att döja. Alla som mötte mig såg det och jag behövde inte göra någon bortförklaring på det..
Men nu, nu är jag ju nästan normalviktig och då "förväntas" det ju att man ska se ut på ett visst sätt under alla kläder..
Låt säga att jag skulle vara singel.. Hur i fan skulle man kunna bortförklara allt häng för en ny partner?
Eller på badstranden till sommaren? Hur ska jag kunna gå runt i badkläder utan att folk ska stirra på min slappa hud..
Hade jag varit fet hade det inte varit konstigt att jag hade all hud och allt fett.. Men nu, när jag är typ "normal" så tänker jag på det så jävla mycket mer! Och jag tror att det kommer att läggas märket till det mycket mer av andra också..
 
Ju längre tiden går sedan jag opererade mig, desto mindre behov har jag av att berätta för nya människor att jag har opererat mig.. Jag vill liksom kunna leva ett vanligt liv utan att vara placerad i facket som X-tjockisen.. Ni som vet om min operation har ju liksom följt mig under hela resan och därför är det ju inga konstigheter med det här..
Men helt nya människor som möter mig nu, de vet ju liksom inte om något annat jag.. så jag vet liksom inte om jag vill berätta för alla.. Men det kommer ju bli svårt när de ser mig "näck" (i badkläder eller så).. Då lär de ju kunna lägga ihop ett och annat..
 
Jag vet att man inte ska bry sig så mycket om vad andra tycker och tänker om en.. Å det gör jag egentligen inte heller så mycket som det kanske låter här och nu.. Men JAG bryr mig om hur jag ser ut och hur jag uppfattas av andra.. JAG bryr mig om att jag inte ser riktigt klok ut i all lös hud. JAG vill ändra på mig, även om folk älskar mig som den jag är ändå..
 
Mycket tankar flyger runt idag som ni märker..
 
Tillslut fick jag iaf känna mig någorlunda fin idag när jag tog på mig den nya klänningen jag hittade på Bubbelroom (den fysiska butiken!! som jag inte hade en aning om att den fanns)..
 
 
 

Kommentarer
Postat av: TinA

Jag har skrivit ett meddelande på facebook som kanske är lite för privat här och lite för lång för sms, angående ditt inlägg. :)

2014-04-22 @ 13:30:38
Postat av: Madde

Vilken fin och sommrig klänning. Jag tänker +0.7 är ingenting för en påsk helg om du tänker på vad hade du förr kunna gått upp över en påsk helg?

Svar: Nej, det har du rätt i. 0,7kg kan lika gärna bestå av mest vätska.. får hoppas att det är borta igen snart! :)
Myzan

2014-04-23 @ 07:15:55
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se
Postat av: Nathalie

hörru, 0,7kg är ju ingenting! :) du är skit duktig å har gått ner massor! :D heja heja! jag har gått upp 7 kg från det jag vägt i typ 1 år. antar att det är nåt man får ta. det sägs ju att man går upp till trivselvikt efter lägsta vikt. jag tror mer på den jävla p-spruta skiten tillsammans onyttigheter i detta fallet. :p men vafan, 71kg är bra mycket bättre än 121 kg tänker jag :)

KRAM

Svar: Ja, visst! Jag är så glad att jag inte väger över 100kg längre! Man blir ju bara lite nojig och tänker att "turen" ska vända snart.. Jag har ju aldrig kunnat njuta av livet så mycket som jag gör nu, utan att gå upp på vågen hela tiden! Så därför blir man lite rädd när man får plus.. Men det var skönt att det var ett tillfälligt plus..
Tråkigt för dig att du gått upp av p-sprutorna! =( Själv funderar jag på att sluta med mina piller snart.. tror att jag mår dåligt av dem..

kram
Myzan

2014-05-02 @ 16:18:53
URL: http://nathalieoskarsson.devote.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0