Alla hjärtans dag..

På fredag i nästa vecka är det ju Alla hjärtans dag som nog alla redan vet om.. men denna dag kommer jag och sambon inte kunna fira i vår ensamhet då vi ska få besök den helgen utav min kära lillasyster..
Så jag fick en smart idé när jag var på stan igår efter jobbet och fikade med en kompis att vi skulle fira den en vecka i förväg.. ;)
 
 
Kompisen bjöd mig på en födelsedagsfika som hon lovade mig då jag fyllde år i höstas! :P Det lustiga var att jag helt hade glömt bort detta och hade tänkt bjuda henne på fika denna dagen då hon fyllde år tidigare i denna veckan! Haha!
Men hon var bestämd så jag fick min födelsedagsfika och hon får sin nästa gång! :)
 
När jag åkte hem ifrån stan igår så satte sig sambon och jag och skrev matlistan inför nästa vecka. Sedan åkte vi och veckohandlade.
När vi kom hem så öppnade vi en flaska vin och drack utav medans vi lagade mat och lyssnade på skön musik..
 
 
Middagsresultatet blev en bit medium-beef, hemmagjorda potatisklyftor, ruccolasallad samt kryddig bearnaisesås.. Mums! :)
 
 
Sen satt vi och chillade ett tag och vi tog oss lite lyxiga chokladbitar som jag hade köpt hem..
 
 
(Alla kom inte med på bild då sambon redan ätit upp sitt hjärta samt att vi båda ätit varsin utav en annan pralin)
 
Gott var det och en mysig kväll blev det! :) Vi har fortfarande alla utom hjärtat kvar idag då vi kände oss nöjda för denna kvällen på choklad. Lagom utav det goda är alltid bäst.. Vi hade lite kvar utav en chipspåse som vi åt upp också.. Gillar att äta något salt efter att jag ätit något sött.. :)
 
Idag är jag på jobbet och tänkte efter det hinna med ett träningspass..
Ikväll vankas det inflyttningsfest hos ett par kompisar och en utgång på det.. (Hoppas bara sambon fixar något nytt att dricka då vi drack upp den flaska vin jag hade tänkt ha ikväll!) ;)
 
Ps. Det var förresten över en månad sedan jag drack alkohol innan denna fredagskvällen.. jag har hållt igen ett tag och ville köra typ en "vit" månad ifrån just alkohol.. men nu är det gjort och jag tänker unna mig lite gott att dricka igen då andan faller på..
 
Trevlig helg!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Ni ser ju ut att ha haft en riktigt mysig alla hjärtans dag <3

Betydligt bättre nu, men brösten är fan värre en vad jag tänlte mig, men är väl för min spy historia :P

Svar: Ja, den var bra! :)Skönt att spyhistorierna är över nu iaf!
Kan det inte vara så att du är lite ovan att ha en ordentlig "hylla" nu så den känns lite överväldigande? :)
Jag hade nog tyckt att det skulle vara ovant om jag skulle öka på en massa storlekar nu när mina krympt ihop så.. (även om mina var rejält stora förr).. Men jag tror att du vänjer dig snart! :) Fina ser de iaf ut att vara! :)
Myzan

2014-02-10 @ 09:33:25
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se
Postat av: Johanna

Åh vad mysigt! Fast, jag skådar inte pulverbea va? :p

Svar: Haha! Jopp, det gör du.. Jag har aldrig gjort en egen bea i hela mitt liv! :P Pulvervarianten ifrån blåband (extrakryddade) tycker jag funkar fint för mig.. Gillar ändå inte så smörigt så jag hoppar över att ha i det med.. Ja, jag vet att man inte kan räkna det som en riktigt bea då.. :P
Myzan

2014-02-11 @ 21:09:29
URL: http://bmi41.blogspot.com

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0