Jag har fått jobb!

Allt händer verkligen fort just nu!
 
I  början av januari fick vi veta att Joakim fått jobb i Stockholm.. Några veckor senare hade vi gått och köpt vår nya lägenhet och nu i onsdags fick jag svar ifrån ett av jobben jag var på intervju för förra veckan.. Jag fick jobbet! :)
På måndag har jag och sambon tagit semester för att åka upp till Stockholm för att få nycklarna till vårat nya hem och lägga sista betalningen.. Då ska jag även till mitt nya jobb och skriva på kontraktet!
 
Det känns verkligen toppen! En 100% tjänst, bättre lön, bättre arbetstider än vad jag har idag. Ett litet privat hemtjänstbolag som vill expandera och även nischa in sig på socialpsykiatri/boendestöd (därav de vill ha mig, då jag jobbar med detta idag).. De vill ha min kompetens och de vill att medarbetarna ska få vara med och utveckla företaget framåt! Stor möjlighet för mig att växa i min yrkesroll och på sikt kunna bli samordnare/gruppchef över en mindre arbetsgrupp..
Det roliga är att jag tom. börjar mitt nya jobb innan sambon börjar sitt nya jobb! ;) 1 april är min första dag.. Han börjar sitt nya 14e..
 
Nu börjar det dock bli väldigt dags att börja packa.. Känns som att vi redan "ligger efter" med det.. Men jag vet ju med mig själv att bara jag börjar så går det undan i en jäkla fart! Jag lyckades ju packa 10 låder på mindre än en timme för ett par veckor sedan.. Har ju packat ett antal gånger förr, så när jag väl startar så blir jag som en packrobot! ;)
 
Det ska bli kul med förändring samtidigt som det känns tråkigt att lämna en stad jag gillar och ett jobb jag gillar.. För att inte tala om alla härliga vänner jag lämnar kvar här!
Tur är ju att det knappt är 20mil mellan Stockholm och Örebro, så det går ju ändå rätt smidigt att åka emellan och träffas..
 
Nej, nu ska jag nog faktiskt ta itu med en del packning!
 
Jag hoppas att helgen går fort för jag längtar till på måndag.... :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till ditt nya jobb :) Låter helspännande att få börja om i en helt ny stad, Stockholm dessutom ;) Kram

Svar: Tack så mycket! Ja, det känns väldigt kul och spännande både med nytt jobb och ny stad :)
Myzan

2014-02-28 @ 16:34:20
URL: http://karinjohannamagdalena.blogg.se/
Postat av: EllinorO

Grattis! Så himla kul för er. Då kommer jag och hälsar på i Stockholm istälelt=)

Svar: Haha! Ja, det får du allt ta å göra! :) Nu är halva hemmet nerpackat i lådor, så det är inte så mycket att komma och titta på just nu! ;)
Myzan

2014-03-01 @ 12:39:40
URL: http://itekoppen.wordpress.com
Postat av: Eva

Gratulerar till det nya jobbet! :)

Svar: Tackar!
Myzan

2014-03-02 @ 15:50:14
URL: http://ovigheten.blogg.se
Postat av: Tweety

Grattis till det nya jobbet :-)

Svar: Tack så mycket!
Myzan

2014-03-02 @ 16:25:01
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: TinA

Wohooo! Du kommer bli saknad, men jag är glad att du får en chans att utvecklas inom jobbet i SThlm! :)

Svar: Tack snälla du! Jag kommer sakna dig och Örebro mycket! :) men vi får allt se till att vårt distansförhållande fungerar! ;)
Myzan

2014-03-03 @ 10:17:56
Postat av: Johanna

Woho! Stort grattis! Är precis i samma process. Packar och donar. Vart i sthlm blir det? Vilken sida av tullarna?

Svar: Det blir en härlig tvåa i Hässelby (utanför trängseltullarna) men inom t-linjen :)
Myzan

2014-03-04 @ 12:26:11
URL: http://bmi41.blogspot.com

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0