Träningsmål..

Jag börjar inse att allt inte handlar om vad som står på vågen.. det finns så mycket annat jag kan jobba med istället!
En siffra på vågen och en siffra i BMI säger egentligen inte någon rättvis bild över hur sund en person egentligen är.. Jag kan vara hur smal som helst men ändå ha världens sämsta kosthållning och träningsvanor..
 
Jag satsar på helheten!
Lagom "stränga" kostvanor samt en bra inställning till träning.. "Lagom är bäst".. haha!

Jag vill inte bli någon träningsnarkoman och heller ingen som förbjuder mig själv att äta både det ena och det andra för att det inte är nyttigt.. Jag vill ha en sund balans mellan alla delar så att jag kan leva ett så vanligt och behagligt liv som möjligt..
 
Just nu satsar jag mer på att utveckla min kondition.. Förr tränade jag styrka 2ggr/vecka med 15min uppvärmning.. Numera kör jag kondition i form av löpning 1ggr/vecka och det vanliga styrkepasset med uppvärming 1ggr/vecka..
 
Idag slog jag mitt egna personbästa!
 
 
Jag sprang 5min längre än vad jag tidigare har gjort! Första gången i mitt liv som jag springer 35min i sträng!!
Jag har egentligen inga planer på att springa Vårruset i år, men det vore coolt att faktiskt klara av att springa 5km i sträck.. och på sikt kanske förbättra tiden..
 
 
Det är mycket på nyheterna nu om rödlistad tonfisk.. men har man redan burkar hemma med det så kan man ju lika gärna göra en god middag av det.. Sagt och gjort, idag blev det tonfiskpastasås med ostfyllda tortilini..
 
 
Kvällsfikat följde havets anda i form av en räkmacka.. En liten rostad brödskiva med lite smör, lite majonäs, rödlök, räkor samt gurka.. Mums!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt med träningsmål! Och ännu härligare att se att man orkar mer och mer! Keep it up!

Svar: Ja, just nu känns det mer sporrande än att stirra sig blind på vågen!:)
Myzan

2014-02-12 @ 22:04:08
URL: http://www.xn--sjuttiotv-e3a.se
Postat av: Madde

En sund balans så man hinner med allt och de fortfarande är kul är viktigt sen är den där balansen så olika för alla men man ska hitta det som gör en själv bäst och de verkar du som du är på god väg med också :))

Jag har aldrig heller tidigare kunna gått utan BH för dom har varit förstora för det. Nu är dom ändå störr men sitter där dom ska så en jävla skön känsla kunna använda rygglösa kläder osv slippa tänka på den där bh:n :P

Svar: Ja, jag tycker nog att jag har hittat min balans.. jag känner att jag bara skulle få ångest av att måsta träna 3ggr/vecka.. jag skulle bara känna pressen att hitta tiden.. jag jobbar ju så varierat, dagar, kvällar och helger.. så två gånger känns som något jag alltid kommer att ha tid med.
Ja, jag förstår att det måste kännas gött att kunna ha sådana kläder utan bekymmer nu! :)
Myzan

2014-02-13 @ 07:06:37
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0