Vägning 20/1- 2014

Måndag igen och vågen fortsätter att vara överraskande trevlig! ;)
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra veckan: 79,8kg
Dagens vikt: 78,8kg
 
Viktminskning:
-sedan förra veckan: 1kg
-sedan operationen: 66kg
-totalt sedan flytstart: 80,1kg
 

Det är ju inte riktigt klokt egentligen! Nu har jag gått ner MER än halva min ursprungsvikt!!  Jag har gått ner hela 80,1kg!! Hur sjukt är inte det? Vart satt hela den människan på mig förr? Hur orkade jag bära runt på den?

Nu är den iaf inte längre min börda och jag tänker aldrig mer låta den klänga sig fast på mig igen..
 
Det börjar förresten bli svårt att sätta upp delmål eller slutmål för viktminskningen.. Alla jag har satt upp hittills har jag ju uppnått och sedan passerat..
Jag funderar på att sätta upp målet att gå ner totalt 86kg, då skulle jag landa på 72,9kg och ha ett BMI på 25.. Men jag vet inte om det är rimmligt för mig att sätta upp det målet?
Kan det vara rimmligt att jag som var så jäkla stor från början går ner hela min övervikt?? Statistiken visar något annat..
Vad tror ni?
Ska jag sätta upp det målet med risk för att aldrig uppnå det? Eller ska jag inte sätta upp något mer mål och se vart jag hamnar?
 
 
Vad sägs om den skillnaden?
Den första bilden är tagen då jag började träna på gym (dvs jag hade redan gått ner en hel del), den andra är tagen nu i lördags.. Så iprincip ett år mellan bilderna..
 
Jag har ju verkligen fått en hals nu! Det hade jag verkligen inte innan, det var bara ett fett huvud på en fet kropp..
 
 
Dagens frukost blev en kopp te med en knäckemacka med 2tunna skivor 17% prästost samt ett löskokt ägg.. Gott var det! Men nu snackar magen en del med mig! :P Kanske blev det lite för mycket..
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Galet vilken skillnad! Måste kännas underbart att nått alla mål du satt upp!

Svar: Ja, det känns gött. Men samtidigt konstigt då jag inte vet hur jag ska göra nu.. fortsätta sätta upp mål eller vad? :p
Myzan

2014-01-20 @ 10:57:07
URL: http://xn--sjuttiotv-e3a.se
Postat av: Eva

Sikta på ett BMI på 25 men sätt upp delmål som du kan bocka av allt eftersom. Att sätta ett slutmål innebär ju inte att du måste nå hela vägen fram. Du känner nog själv när du nått rätt vikt för din kropp.

Svar: Jag har ju redan haft en massa delmål på vägen och har passerat dem alla.. Nu är det ju endast 6kg kvar till BMI 25.. Känns lite futtigt att sätta upp delmål där emellan.. Men samtidigt känns det inte jätte viktigt att nå dit.. Så därför står jag i lite valet och kvalet om jag ens ska ha något mer mål eller bara låta det gå som det går resten..
Myzan

2014-01-20 @ 19:52:07
URL: http://ovigheten.blogg.se
Postat av: Marita

Om du ska operera bort överflödigt skinn här och där på kroppen så försvinner de där kilon bara av det. Så håller du den vikt du har nu så blir det BMI 25 ändå.

Svar: Jo, kanske det. :)
Myzan

2014-01-21 @ 09:59:47
URL: http://www.storblirlagom.blogg.se
Postat av: Lotta

Du kanske ska låta kroppen bestämma målet?

Svar: Ja, det börjar nog bli dags för det.. Den verkar ju vilja gå ner mer så då finns det ju inte så mycket jag kan göra åt det känns det som.. ;)
Myzan

2014-01-22 @ 18:31:54
Postat av: FAMILJEN LINDVALL, MAMMA TILL 3 SMÅ TROLL OCH MIN RESA FRÅN FETMA TILL NORMALVIKTIG. DET HÄR ÄR VÅRAN VARDAG!

Wow jätte bra jobbat, helt fantastiskt att du gått ner så mycket i vikt! Det måste kännas jättebra. HUr tycker du att huvudet hunnit med den stora vikt förändringen? Hänger man med eller ser man fortfarande sitt gamla jag i spegeln?

Svar: Alltså.. Jag ser ju skillnaden på bilderna och jag ser ju att jag ser smalare ut i spegeln.. Men ändå vissa dagar så inbillar jag mig att jag är precis lika stor som förr! Så jag antar att det tar tid.. Men jag börjar väl förstå mer och mer med tiden tycker jag.. I början, eller när jag bara gått ner typ 20-30kg såg jag verkligen INGEN skillnad alls.. Men nu när siffrorna är betydligt större så ser jag den.. :)
Myzan

2014-01-23 @ 08:15:17
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: Madde

wow vilken skillnad på bilderna. Du har gjort det grymt bra :)

Svar: Tack så mycket! Jag har fina förebilder! ;)
Myzan

2014-01-23 @ 11:06:27
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0