Bikini

Jag måste ju berätta hur det gick när jag letade bikini..
Jag gick alltså in på Triumph i Vällingby city och bad om hjälp.. Efter mycket provande och många icke-passande bikinis fann vi dessa 2 som kunde hålla upp mina påsar bra.. Så vilken valde jag?
 
 
Jag valde båda överdelarna men endast den gröna underdelen då jag tyckte att den prickiga underdelen skar lite för lågt för min smak.. Vill gärna kunna dölja en del av magen och de kan ja göra med de gröna som når upp till naveln..
 
Förhoppningsvis blir det bra väder i veckan som kommer när jag nu startar min semester, så att jag kan få prova dem på stranden..
 
Jag kom hem med ett nytt bh-sett också samt ett gäng trosor.. Lika bra att passa på när man väl gjort sig mödan att prova allt i hela affären.. Dock var det en jobbigare historia att hitta passande bh!! Där provade jag verkligen allt, och endast 2 modeller passar min konstiga byst.. Mitt problem är att jag har stora påsar fortfarande,men för lite innehåll.. Så jag ligger i vissa modeller på gränsen mellan två storlekar.. Har jag den mindre bubblar dem utanför, tar jag den större så "glappar" det och jag fyller inte ut kupan..
 
Jag fann iaf vad jag kom för och det var väl tur det! Dock vet jag ju bara hur dem ser ut på mig ståendes samt framåtlutad.. Har ingen aning om brösten sitter kvar om jag ligger ner på rygg.. Kanske smiter dem iväg uppåt mot halsen då eller ner i armhålan.. :P Det återstår att se..
 
I fredags var sambon ledig, vilket aldrig sker på en vardag i vanliga fall.. men han hade bytt med en kollega som behövde vara ledig idag.. Så han jobbar idag istället då..
Så när jag kom hem från jobbet blev jag överraskad med en väldigt väl utförd 3-rätters meny.. Dock orkade vi bara 2-rätter och spar efterrätten till något annat tillfälle.. :)
 
Till förrätt fick jag detta:
 
Pilgrimsmusslor på en bädd av salladsblad, serverat med grillade färska sparris samt en god citronmeliss-sås han gjort själv.. Detta var första gången jag åt pilgrimsmusslor och jag måste säga att jag gillade det! Dock tycker jag att konsistensen känns lite läskig.. Men det smakade liksom inte så jättemycket så det var gott och spännande med något nytt!
 
Till huvudrätt fick jag detta:
Vin och färska ört-marinerad (rosmarin, mynta, citrontimjan) grillad lammkottlett med ugnsbakad färskpotatis. Till detta en väldigt god sallad med tomater,oliver, rödlök, salladsblad av olika slag, avokado samt en väldigt god vinägrett han gjort..
 
Jag vet att min sambo är duktig på att laga mat, men jag blev ändå så underbart förvånad och stolt över denna väl utförda menyn! :)
Han hade först tänkt att övveraska mig med ett restaurangbesök, men så kom han att tänka på att detta skulle vara trevligare då vi snart åker utomlands och då kommer äta ute varje dag..
Vilket underbart hjärta han har min Joakim! Han kan konsten att vara romantisk när han vill, utan att man har tjata sig till det! ;)
 
Idag startar jag min semester och drar iväg till Mariestad till min familj och blir där till torsdagen.. Jag kommer sakna min sambo mycket, men samtidigt är det bra att få vara ifrån varandra lite ibland! Och speciellt nu när vi ligger på topp i romansskalan! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: TinA

Bikinisarna var jättesnygga! Tur att du ändå hittade lite kläder och att du (förmodligen?) fick den hjälp du behövde för att hitta rätt. Hoppas bh:arna duger bra även när du ligger ner :)

Maten såg mycket god ut! Heja Joakim!

Svar: Tror dock inte att det hamnar under hygieniska skäl för det är nog inte tillräckligt jobbigt för mig.. Sedan är de väldigt restriktiva gällande annat än buk (som de också är hårda med).. men men, får se huvudet blir framöver.. Detta är kakorna: http://www.femme.se/bakverkochfikastunder/2014/01/07/dulce-de-leche-fyllda-chockladcookies/ (kunde dock inte gå den konsistensen och formen på kakan pga att jag gjorde äggfritt.. Men goda blev de iaf :)
Myzan

2014-07-20 @ 13:46:08
URL: http://wowadin.wordpress.com/
Postat av: Madde

Den där prickiga var ju så söt! :)

Svar: Ja, men jag gillade inte den underdelen då den var lite för låg för min smak just nu.. kanske om jag hade fixat magen först så hade jag tagit den underdelen också.. :)
Myzan

2014-07-30 @ 07:55:15
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0