GBP bilder!

Jag kände att det var väldigt längesedan som jag tog nya bilder och kände att det var hög tid nu! Så igår "tvingade" jag sambon att knäppa några nya! ;)
 
Start 30/10-12
 
11/4-13
 
 
12/12-13
 
11/3-14
 
Här kommer något nytt jag aldrig tidigare visat er förut, nämligen förändringen i underkläder...!
 
30/10-12
 
11/4-13
 
12/12-13
 
11/3-14
 
 
Ja, nog har jag allt smalnat av sedan 29/10-12 då min första dag på flyt inför operationen startade! Helt sjukt egentligen att jag totalt än så länge har "tappat" 82,4kg!!
Men som ni ser så blir inte kroppen helt snygg bara för att man går ner och blir hälsosammare.. Lår och rumpa är gropiga och väckiga.. Ryggen har massa lös hud och "handtag" där bak som ni ser.. Överarmarna är tjocka och fladdriga..
Men det är så jag ser ut just nu! Förhoppningsvis drar huden ihop sig något mer på sikt.. annars får jag kanske överväga andra åtgärder..
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Åh My, oavsett så är du helt amaze-to-the-zing enligt mig! Modig och väldigt väldigt duktig :) Du är jättefin!

Svar: Tack fina Emma, det värmer! :)
Myzan

2014-03-12 @ 19:50:55
URL: http://loveshaped.blogg.se
Postat av: Familjen Lindvall

Helt fantastiskt! Så bra gjort! Du är jättefin! Kram

Svar: Tack ska du ha! Hur går det för dig nu då? :)
Myzan

2014-03-12 @ 21:05:16
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se/
Postat av: Madde

Vilken fantastisk resa du gjort, ska du vara stolt över!

Min matlådor är på 2dl. Annars kan jag äta som max kanske 2.5dl?

Svar: Som mig då.. du äter ju ute på restaurang en del.. hur gör du få? Beställer du som vanligt eller ber du om mindre portion? :) jag tycker om å äta ute men det har inte blivit lika ofta efter operationen pga att jag tycker det är synd å slänga så mycket mat..
Myzan

2014-03-12 @ 21:22:26
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Wow, vad otroligt, så himla häftigt av dig! Tycker det syns om man jämför sista och näst sista bilden att din hud dragit ihop sig lite, hoppas det kämpar ihop sig så du blir hyfsat nöjd, du är ju ung ännu! Operation är ju såklart inte så tokigt alternativ heller kanske :)

Svar: Tack! Ja jag hoppas att det drar ihop sig lite mer så kanske jag inte behöver ta till kniven! :)
Myzan

2014-03-12 @ 22:03:52
Postat av: Eva

Jag är så imponerad av din resa. Jätte bra jobbat!

Svar: Tack så mycket snälla du!
Myzan

2014-03-12 @ 22:04:49
URL: http://ovigheten.blogg.se
Postat av: Therese

Om man jämför sista påklädda bilden med första bilden så ser du riktigt spinkig ut nu! Alltså positivt menat, BRA JOBBAT!!

Svar: Tack!
Myzan

2014-03-13 @ 08:47:17
Postat av: FAMILJEN LINDVALL, MAMMA TILL 3 SMÅ TROLL OCH MIN RESA FRÅN FETMA TILL NORMALVIKTIG. DET HÄR ÄR VÅRAN VARDAG!

Nu har jag snart varit opad i 3 veckor och jag mår så bra! det trodde jag inte att jag skulle göra hade nästan förväntat mig det värsta och att det skulle bli problem med maten mm. men allt har gått så bra! har prövat det mesta och inte pureat så mycket... fick mycket mer energi när jag började äta! Men det där med att ta lagon portioner är svårt :) lätt att man äter för mycket och mår lite illa... men jobbar på det :)

Svar: Det var samma för mig.. Så fort jag började äta mer vanlig mat, som jag mosade med gaffel eller tuggade noga så kom energin tillbaka! :)Jag mätte portionerna i början och åt hyffsat långsamt.. blev jag mätt innan portionen tog slut så fick jag lära mig att slänga maten.. (vilket för mig var otrioligt jobbigt att lära in).. Men det går tillslut! :)
Myzan

2014-03-13 @ 12:23:47
URL: http://lindvallfamiljen.blogg.se
Postat av: Anna

Wow Mysan! Du är grym och en sann inspiration.

Jag har också precis som du haft väldiga problem med att kunna slänga mat. Jag äter lätt för mkt pga detta. Det är väl nåt inbyggt sen barndomen, att man skulle prompt få lov att äta upp det man tagit åt sig. Jag kämpar verkligen med det där men det är så svårt. Har du något tips?

Kram

Svar: Jag brukar försöka lägga upp lagom med en gång, ev lite mindre än vad jag tror jag kommer orka.. sen tänker jag alltid, är jag mer hungrig efter det här kan jag ta ner, bättre det än å slänga.. men jag tar typ aldrig mer för jag är mätt, inte proppmätt *händer ibland*, men sådär att jag känner varken eller.. då är det lagom! Annars gäller det att försöka vara benhård och lyssna på magen när den är mätt och helt enkelt lägga ifrån sig besticken.. ibland är det skit svårt!
kram
Myzan

2014-03-13 @ 17:38:54
URL: http://smalalyckan.wordpress.com
Postat av: fanny

Jäklar vilken resa! Otroligt bra gjort! :D

Svar: Tack, uppmuntran värmer!
Myzan

2014-03-13 @ 20:37:14
URL: http://fannygr.blogg.se
Postat av: aansoo.blogg.se

jag är verkligen imponerad av din resa :)

Svar: Tackar!
Myzan

2014-03-13 @ 20:41:03
URL: http://aansoo.blogg.se/
Postat av: Cookiecat - Rödhårig gamerbrud

Jäklar, bra jobbat verkligen! :D Blir väldigt inspirerad själv när jag ser hur du lyckats!

Svar: Tack så jätte mycket! :)
Myzan

2014-03-13 @ 20:45:06
URL: http://cookiecat.blogg.se/
Postat av: Erica

Hej.
Va duktig du har varit.
Är ett år sen jag opade min,35 kg har jag tappat.
Står still just nu i viktminskning,har typ 10 kg kvar till målvikt!
Min hobby är mat & bak, kan äta allt. Har inte mått dåligt av något.
Har aldrig dumpat, men är noga hur jag äter!!
Använder assietter och småa skålar som rymmer 2 dl när jag äter!
Kram och kämpa på//Erica

Svar: Tack! Vilken kämpe du är med! Jag älskar mat och bakning.. men bakar så sällan för att jag inte vågar ha en massa frestelser hemma ;)
Myzan

2014-03-13 @ 20:56:33
URL: http://www.ericasmeny.blogg.se
Postat av: amanda

Jäkla bra gjort! You go girl :D

Svar: Tack ska du ha! Kul med uppmuntran :)
Myzan

2014-03-13 @ 20:58:52
URL: http://amandahed.blogg.se
Postat av: Hanna Of Sweden

Heja dig, vad duktig du är!! :D Vilken inspiration... Själv ska jag opereras om 12 dagar - LÄÄÄNGTAR!!
Några tips inför och efter?

Massa kramar!! <3

Svar: Tack så mycket!Tips på vägen? Hum.. Ja, jag vill nog tipsa om att det är bättre att sätta ett "för högt" slutmål (viktmässigt) som är helt möjligt att gå ner till.. För når du det och inte är nöjd är det bara att fortsätta kämpa vidare, men om du sätter ett för lågt som du kanske aldrig når så kommer du känna ett stort misslyckande hela tiden..
Innan operationen, ta bilder på dig med kläder/i bara underkläder osv.. Dessa är jätte bra att ha å jämföra med sedan.. För du kommer inte fatta i början att det har hänt något, då är det jätte bra att visa svart på vitt på bilderna att det faktiskt har det! Ta även mått med måttbandet för att kunna jämföra.. För när vågen ibland kanske står lite still, så kan det hända desto mer på måttbandet..! :)

Sedan är nog det största rådet jag kan ge dig att försöka hitta din nya väg och balans rörande mat och motion.. Försök att inte jämföra så mycket med andra opererade hur de äter/inte äter (jag vet att det kan vara svårt).. Kom igång med träningen tidigt, för det är under första året som det är lättast att sätta sina nya vanor som man sedan ska försöka hålla resten av livet! :)
Som sagt, hitta en skön balans och förbjud inte dig själv att ha en vinkväll och äta den där tårtbiten på helgen..! Mat och fika är väldigt socialt och livet blir inget kul om man ska undvika eller förbjuda sig själv sådana stunder.. Få till balansen mellan det hela istället.. att inget går över styr åt något håll! :)

Kram och lycka till! :)
Myzan

2014-03-13 @ 21:01:25
URL: http://hannaofsweden.se/
Postat av: TinA

awesome resa du har valt att göra, My! :D

Svar: Tack ska du ha!
Myzan

2014-03-14 @ 13:58:32
Postat av: Hanna Of Sweden

1000-tack för svar! :) Har redan tagit bilder men har helt glömt av måttbandet... får be gubben mäta mig ikväll, haha! ^^

kikar säkert in mer och hämtar inspiration!
TACK <3

Svar: Du är så välkommen hit! :)
Myzan

2014-03-15 @ 14:53:02
URL: http://hannaofsweden.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0