Inte bara prat..

Så, nu har jag tagit tag i saken...
Senast skrev jag ju om att jag mer och mer funderar på att få hjälp med mitt hudproblem.. Så nu har jag bokat en tid på vc för att träffa en läkare för remissbedömning.. Hoppas att det går vägen! Fast hur är det egentligen? Har läkaren på vc rätt att neka remiss? Det är väl ändå i slutänden som plastikkirurgen bestämmer om det blir eller inte?
 
Hur som helst så går jag och väntar nu på detta besök som är om några veckor..
 
 
Fler och åter fler bilder behövs för att fatta! Jag är inte fet! Jag råkar bara vara smal med alldelses för stor hudkostym! :)
 
Snart fyller jag år också.. Jisses vad tiden går..

Kommentarer
Postat av: mariasgbpresa.blogg.se

Jesus så smal du blivit! :)

Svar: Det är därför man behöver ta bilder på sig själv.. för själv förstår jag inte att jag är smal förrän jag ser bilderna eller provar en klänning i storlek 32/34 eller en tröja i XS. Men jag är dock fortfarande ganska bred om baken, magen och låren.. så där drar jag större storlekar.. stretchaiga byxor i storlek 42.
Myzan

2014-10-27 @ 19:43:34
URL: http://mariasgbpresa.blogg.se/
Postat av: Johanna

I teorin är det ju läkaren som avgör vilken vård du behöver och avgör själv om remiss behövs men samtidig har du som patient rätt att bli bedömd av en läkare med rätt kompetens och det har ju inte en allmänläkare. Så i praktiken leder det ju till att läkaren måste skriva remiss. Sen kan det ju finnas pm kring kriterier som patienten ska uppfylla innan remiss är aktuellt typ viktstabilitet en viss längd och sådär.

Här är det kirurgen på tvåårs uppföljningen som skriver remiss till plastik om man då uppfyller kriterierna. Hur ser det ut för dig? Har ni tvåårs? Har Lindesberg remitterat över dig till ngt sjukhus i Stockholm för uppföljning istället eller du kanske är över på primärvården nu?

Herregud vad många frågor! ;)








Svar: Jag har inte blivit överflyttad från Lindesberg till någonstans i Sthlm. Så jag är nog i primärvårdens händer nu.. Vet flera i Sthlm som fått remiss efter ett år, så jag tror inte att det är något hinder för mig. Sedan får man se vad de säger om övriga kriterier. Jag hör så olika överallt ifrån så det är bättre att bara gå dit, lägga mina kort på bordet och hoppas på det bästa. Inte ha för stora förhoppningar.
Myzan

2014-11-03 @ 09:52:44
URL: http://bmi41.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jo men aå är det ju. Sjukvården är exremt olika uppbygd och rutinerna ser ju olika ut överallt. Det kommer gå bra! Får jag fråga vad du har för besvär av hänget? Är det mer än det uppenbara att det är jobbigt såklart att det hänger? Påverkas huden under?

Svar: Det påverkar mest psykiskt. Men sedan också fysiskt att det är svårt att hitta kläder, det är tungt att bära på, svårt att springa utan att ha vääääldigt åtsittande kläder, påverkar sexlivet då det hänger å slänger i vägen. Har inte alltid problem med detta, men till och från blir det väldigt svettigt under och huden skaver och blir röd och irriterad. Märker dock att det var mycket större problem med detta under sommaren då jag svettades mer. Får ont i ryggen av att jag känner mig framtung. ( kan nog kanske också bero på hängbysten)
Myzan

2014-11-03 @ 11:46:37
URL: http://bmi41.blogspot.com

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0