December..

Månaderna går fort.. Redan har vi klarat av åtta dagar in i december.. Snart är ännu ett år slut, å ännu ett nytt tar vid.. Mitt 28e levnadsår..

Ibland när jag ser till mitt liv, hur det varit, hur det är, hur jag tror att det kommer att bli så undrar jag ibland hur vissa saker blivit som de blev och vad som kommer att ske..
En sak är säker, att även om jag kanske inte älskat alla val jag gjort i mitt liv, eller konsekvensen utav ett val, så har jag aldrig ångrat något jag gjort och kommer aldrig att göra.. Visst kan man önska att man valt att gjort vissa saker annorlunda, men samtidigt vet man ju heller inte vad konsekvensen utav det skulle bli heller.. Så nej, jag ångrar inget i mitt liv. Allt jag gjort och gör formar mig till den person jag är, och det ska jag vara stolt över. Man ska vara stolt över sig själv..

Som sagt.. Julen och det nya året är snart här.. Jag är faktiskt klar med julklapparna nu! Väntar på att några ska anlända i brevlådan också, men annars är allt inköpt.. Känns som att jag blev klar i god tid för en gångs skull... kanske lär man sig med åren? haha!

I år ska jag faktiskt vara hemma hos min familj under julen.. De senaste åren har jag inte kunnat njuta av någon längre julledighet, utan istället jobbat och fått klämma in något snabbt julfirande i mellandagarna.. Men i år har jag tagit semester.. Mellan den 22-25e ska jag vara i Mariestad. Och Marco ska få följa med mig dit.. Han ska få fira sin allra första "svenska" jul.. Då hans föräldrar är från Serbien och Kroatien så har de ju inte firat lika stort så som jag och min familj gjort, även om de har firat.. Så det ska bli riktigt kul att han ska få uppleva det!
Den 23e ska vi vara barnvakter åt syrrans två barn, hon själv jobbar, och vi vill att barnen ska få vara lediga dagen innan jul.. Den dagen ska vi även hjälpa min kära mor att förbereda lite inför julafton..

På kvällen den 23e ska vi hem till min lillasyster och hennes kille och ha uppesittarkväll, för oss i min familj innebär det Bingolotto och massa hemmalagat julgodis.. :)
På julafton blir det traditionell julmiddag hemma hos mamma och hennes man tillsammans med min moster samt min mammas mans barn och deras familjer.. Den 25e blir det kalkonmiddagen hemma hos min storasyster dit både min mamma och hennes man, min pappa och hans fru, farmor & farfar, moster, mina systrar, syskonbarn samt min storasysters mans familj kommer att fira en stor jul ihop..
På kvällen den 25e åker vi hem till sthlm igen då jag jobbar igen den 26e.

Visst låter det som en storslagen jul? haha.. Han kommer vara helt slut efter dessa dagar! Det brukar ju tom jag själv vara, och då är jag ändå van!

 
Marie, du med lägenheten.. Du får mer än gärna kontakta mig på min mejladress [email protected] så kanske vi kan prata lite mer? :)

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0