Lust och olust.

Nu har jag läst ut min älskade bok "en oväntad semester".. jag gillar verkligen den boken så skarpt, gråter större delen av slutet av boken då det är sorgligt eller otroligt glatt.. älskar slutrepliken av Luke: " vad sägs om ett ligg?" HAHA! Så skön!
Det är tråkigt att boken är slut, så jag funderar på att läsa någon av de andra nu, kanske "vattenmelonen" eller "änglar", det var längesedan.. Iof har jag inte läst den jag fick i julas av moster. kanske är det dags för den?
Jag är alltid sådan när jag köper/får böcker som jag önskat mig.. jag måste vänja mig in vid dem ett tag att jag har dem, sen kan jag läsa dem.. jag fick en bok när jag var tio tror jag, som tog mig fem år innan jag läste den.. det var "Tuvalisa", av samma författare som Sune, eller Bert-böckerna.. hur som helst skulle hon Tuvalisa vara som dem, fast tjej..

Jag fick alla sagan om ringen böckerna en gång , men har ännu inte läst dem, även om det var jag som önskade mig dem.. Jag har många av Harry Potter-böckerna, men har bara förmått mig att läsa nästan hela första boken.. kanske kommer det någon gång att jag får lust att läsa dessa böcker.. eller så gör jag aldrig det...

Huvudsaken är väl att man har dem, eller? hum, kanske inte ändå..


Jag försöker komma över min osociala fas jag går igenom.. men då jag funderar på att vara med någon så dyker tankar som "usch, då ska man planera var och när, för man kan aaaaaldrig göra något spontat längre. sånt har ingen tid med", "tänk om vi måste vara flera timmar, tänk om jag tröttnar", "tänk om joakim får tråkigt då jag är borta"... JAg blir verkligen fylld av massa ångest över allt möjligt bara jag tänker på att försöka vara med någon.. men det känns ändå som att jag vill!

Fösöker få tag på Tessy just nu, för hon har velat att vi skulle sjunga in den nya Sing Star skivan jag fick av henne och Johanna i födelsedagspresnet. men hon är inte inne på msn, inte inne på Bdb, svarar inte på sms.. :( 
Nu svarar hon på sms, äntligen ! :D
*väntar hoppfullt på att hon ska vilja sjunga in skivan med mig*

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

GLÖM INTE ATT JAG VILL TRÄFFA DIG!! Det är fasen evigheter sen du fyllde år nu och jag vill verkligen gratulera min mysan! :(

2008-11-25 @ 21:43:06
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0