Söndagkväll- snart börjar filmen :)

Lördagen utvecklade sig till en trevlig kväll hemma hos Emma. Vi satt och snackade om allt mellan himmel och jord. Allt från vad vi tyckte om att leka med när vi var små, till gymnasiebetyg, julfirande och jobb.. Jag drack lite cider och Emma drack lite vin, och det var verkligen supertrevligt!

Idag har jag och Joakim varit och gjort våran veckohandling, som vanligt på söndagar ;P Rätt soft syssla. Först sitta hemma och skriva veckans matsedel, vad man ska äta dag för dag och planera.. Sedan då skriver vi handlingslappen utefter det, vad som behövs. Sen åker vi iväg till Ica Maxi och kör med våran självscanning som vi har möjlighet till där ute.. och det är så bra och smidigt. :)

Idag bestämde jag mig ÄNTLIGEN för vad jag ska bjuda på för mat till helgen som kommer, då jag fyller år och ska ha 2 kalas med folk här. Ett på lördagen med; pappa&fru, storasyster&fästman&deras dotter, lillasyster, samt farmor&farfar. Det andra på söndagen med; mamma&man, mormor, och moster.
(samt jag och joakim närvarande båda dagarna, såklart ;P haha)
Jag kan tyvärr inte avslöja här vad jag ska bjuda på, för jag vill hålla det hemligt för mina gäster.. och jag vet att min lillasyster läser min blogg :)

Idag kom jag på att jag måste måste måste baka lussekatter snart! För sen kommer jag inga få äta.. så det måste bli nu! Kan inte leva utan att ha fått ätit några detta året också ;P haha.

Nu börjar snart filmen jag ska se på tv3, "Vid din sida". Har sett den förr och jag gillar den mycket!


Imorgon börjar skolan för min del, ännu en gång i livet ;P haha. Ska bli kul och se vad det är för folk jag kommer att läsa med. Läraren vet jag redan vem det är, har haft henne tidigare i en annan kurs, och det gick jätte bra, och jag gillar henne. Så det kommer nog gå skitbra det här med. :)

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0