Några rader före maten..

Här sitter jag och väntar.. väntar på att maten som står i ugnen ska bli klar (Vegetarisk lasagne).. väntar även på att Joakim ska komma hem från Usö (där han spenderar sina dagar numera då har gör sitt examensarbete)..


Idag har jag haft en väldigt lugn dag.. Gick upp och åt en god frukost, samtidigt såg jag en film.. Sedan bytte jag låtar på mp3 spelaren (100år sedan sist, typ).. Sedan hoppade jag in i duschen.. Idag skulle jag egentligen ha stått på min cross-trainer innan duschen, men jag blev mer sugen på att gå ut och gå, så det var vad jag gjorde efter duschen! Jag vandrade runt här uppe i Brickebacken en timme! Traskade uppåt i Brickebacken och in i skogen.. Det var riktigt härligt faktiskt! Det blev lite molnigt en stund, men solen kom tillbaka igen mot slutet av promenaden.. Kanske tar jag någon liknande sväng imorgon igen..


Sen när jag kom hem fixade jag mig lunch samt ringde och avbokade en cellprovstid som jag har fått ifrån Mariestad.. mycket märkligt eftersom jag har varit skriven här de senaste åren.. Men men.. avbokade den iaf och hoppas på att Örebro kommer skicka ut en när de anser att det börjar bli dags..


Så.. nu har jag plockat ut lasagnen ur ugnen iaf.. Den får svalna lite innan jag hugger in på den.. Då kanske även Joakim har hunnit hem. :)


Senare efter maten hoppas jag på att jag kan få med mig Joakim ut till Mariebergsgallerian.. Vi behöver köpa påskkort till våra familjer, iaf dem vi inte kommer att se under påskhelgen.. Det är verkligen hög tid att skicka det nu! Helst igår antar jag ;P Men bättre sent än aldrig!

Sen är jag även väääldigt sugen på att prova någon ny kjol, då alla mina gamla kjolar funkar mindre och mindre för mig.. då de numera börjar bli för stora! Haha! Trodde typ aldrig jag skulle få säga det, att mina kläder börjar bli för stora.. Jag är så van att det går åt andra hållet – att allt bara blir mindre.. Men nu jäklar är det inte så! :)


Imorgon måste jag se till att komma igång lite med pluggandet.. Har verkligen varit lat nu den senaste veckan, inte gjort ett piss! Men nu börjar grejerna lägga sig lite på hög, så jag antar att jag måste arbeta undan någonting.. :P Så imorgon på dagen ska jag försöka ta tag i den biten, samtidigt som jag även har lova att tvätta här hemma.. Då vi inte hann med det i helgen, och jag ändå bara är hemma och dräller.. :P


Nej, nu ska jag göra sallad till maten, och sen är det dags att hugga in på lasagnen, vilket ska bli mycket spännande då det är första gången jag gör en som är vegetarisk..


Kommentarer
Postat av: Zandra

Hej My.

Jag läser din blogg lite ibland ;) Va himla roligt att du har gått ner i vikt, duktig du är!!!

2011-04-19 @ 18:01:58
URL: http://zandry.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0