Vägning 1/4- 2013

Måndag igen!
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra veckan: 122,5kg
Vikt denna veckan: 121,2kg
 
Viktminskning sedan förra veckan: 1,3kg
Viktminskning sedan operation: 23,6kg
Viktminskning totalt: 37,7kg
 

Jag är nöjd med veckans viktminskning, absolut! :) Det går verkligen framåt i rätt riktning.. Jag har tränat 2ggr denna veckan, samt gått på promenad. Vad mer kan jag begära ifrån en viktminskningsprocess då? Ingenting! :) Den går som en dans ändå..
 
Var hos farmor och farfar idag och firade födelsedag.. Pratade då lite med min farbrors fru som känner en mor och dotter som båda har genomgått samma operation som jag gjort.. Tydligen går det inte så bra för dem längre.. De skötte sig till en början men nu har de tydligen gått tillbaka till mer eller mindre samma kosthållning som förr.. Dsv. en massa skräp! (fast i mindre portioner..) Tydligen har mamman även börjat gå upp i vikt igen..
 
Är inte detta tragiskt? Att genomgång denna operationen och sedan inte förmår sig/vill inte förändra sitt liv efter det? Var operationen ens värt det då?

Det är min absolut värsta farhåga, att jag ska falla så djupt in i dåliga möster igen och förstöra hela operationen och framgången jag haft med den!
Men vad är det som gör att en människa kan falla tillbaka så illa utan att ta sig där ifrån igen?
Visst kan väl alla få svackor och bakslag.. men man borde väl kunna ta sig samman och kämpa sig tillbaka? Annars tror jag att det ligger mycket annat bakom i form av ätstörningar och beroenden.. Sånt borde man få hjälp med!

Jag hoppas så för denna mor och dotters skull att de på något sätt får hjälp eller på annan väg lyckas ta sig ur den onda cirkeln igen!

Låt mig aldrig gå den vägen igen, okej?
 
 

Kommentarer
Postat av: TinA

Nevah!

Svar: Bra det!
Myzan

2013-04-01 @ 21:17:21
URL: http://wowadin.blogg.se
Postat av: Madde

Du kämpar på så bra och kilona bara rasar :D

Svar: Tack tack!
Myzan

2013-04-01 @ 22:35:28
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det är nog alla viktopererades stora farhåga, att gå upp igen. Låg är också livrädd. Mest för att märka att jag förlorat antabuseffekten när jag äter fel. Vi ska aldrig, aldrig gå upp igen.
Grattis till fin nedgång också.

Svar: Tack! Vi ska aldrig gå upp så mycket igen! :)
Myzan

2013-04-02 @ 06:58:33
URL: http://nuvanderdet.wordpress.com
Postat av: Susanne

Vi har väl alla haft/har en ätstörning/beroende som gör att vi gått upp en massa i vikt o sen drastiskt fått genomgå en operation eftersom vi inte lyckats på annat sätt..o detta försvinner inte bara för man opererar magen tyvärr utan är nåt som man alltid kommer att leva med.Håller med om att man skulle behöva gå o prata med någon om detta innan. Jag opades för 7 år sen..vägde då 196.6 kg o gick ner 82 kg på prick ett år o allt gick jättebra o där fanns inget sug men sen återkom det o tyvärr föll man i fällan igen o på 5 år gick jag upp 28 kg..blev jätteolycklig o mådde jättedåligt men hade svårt att ta mig ur. Men sen den 7 januari i år så tänkte jag att nä nu måste det vara slut o jag började med nån vecka modifast o sen ätit som en magopad igen o jag har inte rört nåt sött av något slag o har nu gått ner 23 kg igen o det känns jättebra o bara o kämpa på. Tycker det är jättekul att följa dig..vi ligger på samma vikt ungefär :) o du är jätteduktig. Kram Susanne

Svar: Jo, det ligger något i det du säger att vi alla mer eller mindre har ätstörningar eftersom vi blivit tvungna att göra våra operationer.. Jag tror att det är en stort stort mörkertal med människor som är opererade som hamnar i samma dåliga vanor igen för att de inte får någon hjälp med detta beteende i samband med operationen. Fasen vad duktig du är som har tagit tag i dig själv igen och kommit på rätt köl! :) Stort grattis till de åter minskade kilona igen, verkligen starkt gjort! :)Kram
Myzan

2013-04-03 @ 13:54:53

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0