Vägning 8/4- 2013

På torsdag har jag varit operarad i fyra månader och jag tycker att tiden har gått sjukt fort, samtidigt som jag tycker att det känns som att jag har varit opererad bra mycket längre!
 
Hur som helst är det måndag igen och dags för ännu en vägning.. :)

Startvikt: 158,9kg
Vikt vid förra vägningen: 121,2kg
Dagens vikt: 119,1kg
 
Vikminskning sedan förra veckan: 2,1kg
Viktminskning sedan operation: 25,7kg
Viktminskning totalt: 39,8kg
 

Nu har jag alltså nästan tappat 40kg.. Det är rätt mycket faktiskt! Och 25,7kg på knappt 4 månader är inte heller tokigt..
Om jag räknar min totala viktminskning från dagen jag startade (29okt) så får jag ett viktminskningssnitt på ca 1,7kg/ vecka.. Å det är ju helt jäkla sjukt bra siffror!

Jag är superglad för mina fina siffror och att jag inte har hamnat på någon långvarig platå som många gör.. Men samtidigt är man ändå aldrig nöjd? Visst är det konstigt? Samtidigt tänker man att man vill att det ska gå ännu snabbare och se mer skillad osv.. Men jag tror egentligen inte alls det skulle vara bra, vare sig för mig psykiskt eller fysiskt!
I den här takten det går i nu hinner jag ju iaf med någorlunda med mina egna förändringar..
(även om jag som ser mig själv varje dag har svårt att se så mycket av den kroppsliga förändringen).. Men snabbare än så här bör det inte gå iaf, även om hjärnan spökar och säger att den vill ha mer än så! haha!

Nej, nu ska jag ta och bege mig till gymmet hade jag tänkt.. Sedan blir det klipp och färgning hos frisören, vilket jag verkligen är i behov av!! :)
 
Trevlig måndag!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det är heeelt otroligt! Vad fort det går för dig! Wow!!!

Svar: Ja, jag blev allt lite chockad när jag ställde mig på vågen idag! :P Men det är gött att man ser resultat på sitt slit :)
Myzan

2013-04-08 @ 13:57:45
URL: http://thereallifeofcecilia.wordpress.com
Postat av: Frida H

Gud vad kul!!!
Sjukt bra! Snart ser du inte tresiffrigt längre :) Fortsätter du i denna takten så blir det i augusti du kan väga tvåsiffrigt :) Inte för att hetsa eller pressa, så missförstå mig rätt. Bra att denna open är så jävla bra!
Snart är det min tur.

Svar: Ja, visst är det helt sjuuuukt vad bra livet blev efter operationen! :) Jag längtar tills i höst av den orsaken, men njuter ändå av varje månad på vägen dit ;)Du kommer inte ångra dig! :)
Myzan

2013-04-08 @ 18:36:35
URL: http://livingdeluxe.blogg.se
Postat av: Madde

galet mycket du har tappar, så grymt bra kämpat! :D

Svar: Tackar! Ja, det känns gött att tappa kilon, verkligen! :) Du och jag har en ganska lik viktkurva verkar det som när man kikar tillbaka på hur mycket du tappade samma veckor efter op :P
Myzan

2013-04-08 @ 21:56:58
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det är helt otroligt.
Har du själv förstått att 40 kg försvunnit från dig? Underbart!

Svar: Nej, jag har nog inte det.. Visst kan jag se små förändringar. Men jag ser inte samma stora förändring som alla andra! Vilket känns lite tråkigt.. Men samtidigt är det ju så, hjärnan har svårt att hänga med i den här takten och jag lever med mig själv varje dag.. Då är det svårt att se :)
Myzan

2013-04-10 @ 22:12:34
URL: http://nuvanderdet.wordpress.com

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0