Julfest med jobbet.

Igår var jag på FFF:s julfest på Conventum. Min första julfest som jag fått gått på under alla dessa år inom kommunen.. Men det var för att jag äntligen är tillsvidareanställd! Tänk vilka förmåner man har när man är det..
Man får gå på julfester, man får gå på diverse utbildningar, föreläsningar, kurser osv.. Man kan tjäna in komptid, ta semester, vara tjänstledig (om man skulle vilja vara det), man har fast lön med rätt till lönesamtal varje år, man kan vara sjuk och ändå få lön (sjuklön)..! Helt sjukt underbart!
Många gånger tror jag att folk som har fast jobb inte är tillräckligt glada åt det, eller tar det lite för mycket förgivet.. Men det är verkligen inte lätt att få fast jobb idag, och man ska verkligen inte ta det förgivet!
Jag har jobbat hårt under många år för att få fast jobb.. Även om jag fick det via LAS så betyder det ju ändå att jag gjort något rätt eftersom arbetsgivarna har valt att ha kvar mig som vikarie i alla år.. :)
 
Jaja.. Nu ska jag sluta tjata om jobb..
 
Hur som helst så var det en riktigt kul kväll igår! Vi fick helt okej mat, majskycklingbröst med rostad kulpotatis och portersås. Sedan var det dessertbord med olika grejer..
Som underhållning var det Fashionpack eller vad de heter. Senare under kvällen blev det DJ och coverband till dansgolvet..
 
 
Jag hade på mig denna fina outfiten igen samt de där höga fina skorna.. Jag dansade så fötterna värkte! Många av mina kollegor hade redan dragit hem, men jag och några tappra från en av mina tidigare arbetsplatser dansade på.. När fötterna tillslut skrek på mig att de hade så ont var det dags för mig att röra mig hemåt..
Smart som jag är hade jag ju ombytesskor med mig i väskan. Så jag tog av med de höga och på med gympadojjorna! Sedan ut i kylan..
Jag funderade på om jag skulle ta en taxi men det slutade med att jag började gå hemåt. Funderade på vägen om jag skulle kolla om någon buss gick, men jag var på fel sida vägen och jag orkade inte gå över! :P haha!
Men efter en liten stund så såg jag en cykel stå upplåst och helt övergiven.. Så jag hoppade på den och tänkte att jag kunde cykla på den hem. Men sadeln var sjukt låg och typ ingen luft i bakdäcket, så det blev nästan jobbigare att cykla än vad det var att gå.. Cyklade bara en liten bit, tills jag närmade mig mitt jobb.. Där hoppade jag av och började leda cykeln, men kom sedan på att jag inte tänkte släpa på den då den inte var min! Så jag la ifrån mig den och vandrade hem sista biten.. Jag var hemma kring kl 01 och det var så skönt att få krypa ner i sängen och värma mig på sambon..
Då jag var lika kall som en isbit vaknade han ju självklart när jag kom där för att värma mig.. haha. Men det var mysigt. Jag fick en godnatt puss och han frågade om jag hade haft det bra innan vi somnade..
 
Något som var kul under kvällen var att jag träffade många gamla jobbarkompisar från lite olika ställen. Många av dem hade inte sett mig på ett år eller ännu mer! En tjej jag jobbade med för många år sedan i hemtjänsten som numera jobbade som LSS-handläggare kände först inte igen mig!
Jag fullkomligt njöt av att alla var så glada för min skull. Alla gav mig så fina komplimanger, att jag alltid varit fin och haft fina drag, men att jag verkligen klädde ännu bättre i mitt smalare jag!.. Åh vad underbart det var att få höra.. :)
Eftersom jag själv ibland har så jäkla svårt att se förändringen, och då mina nuvarande kollegor ser mig så ofta så tänker vi ju inte på min förändring på samma sätt som dem som inte sett mig det senaste året! Så det var verkligen bra för mig att höra ifrån dem andra som inte sett mig att jag är förändrad..
 
Nej, jag vet. Jag behöver inte andras bekräftelse för att vara fin, jag är fin ändå! Men det är ändå kul att höra! :)
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Så fin du är!! :D

Svar: Tack så mycket! :)
Myzan

2013-12-05 @ 22:59:27
URL: http://mingbpblogg.blogg.se

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0