Jag är inte perfekt..

Usch.. Ibland när jag skriver här så låter det verkligen som att jag är super perfekt och gör allting rätt! Men jag lovar, jag är lika mänsklig som alla andra.. Visst försöker jag träna och äta bra, men även jag får bakslag..
 
Igår hade jag ett..
Igår på dagen var jag hemma hos min storasyster och passade deras son.. När han log och sov blev jag rastlös och småsugen.. Så jag föll in i gamla möster och kikade i skåpen efter något gott.. Jag hittade en påse med lösgodis.. Jag åt 3 bitar med en gång.. Sedan kände jag mig full i magen och nöjd på sött.. Några timmar senare då det var dags för hans nästa lur så slog jag till igen.. Jag åt 3 godisbitar i ett naffs igen..
Sen fick jag dåligt samvete över att jag stoppat i mig det..
 
När jag åkte hem igår kväll så blev jag sugen igen.. Och när jag kom hem föreslog jag för sambon att vi skulle äta lite chips och dipp.. (Vi köpte hem det för 2 veckor sedan och det hade bara stått och väntat i skåpet på oss sedan dess)..
Jag blandade till 1/2 dippen och hällde upp 1/2 påsen med chips.. Tillsammans åt vi upp alltihopa! Jag åt lite mer chips än vad jag borde gjort, så jag kände mig väldigt mätt i magen efter en stund.. Men i övrigt mådde jag bra.. (Jag dumpar inte på chips, iaf inte den mängden som var 50-75g chips)..
 
Visst, det är inte farligt att äta lite sånt nån gång ibland.. Men jag blir bara så besviken på mig själv att jag inte stod emot bättre! Jag brukar kunna göra det!
 
Men som sagt, ingen är perfekt och ibland faller man för frestelserna.. Gott var det, men det känns egentligen inte värt det.. Jag vill inte hamna i en ond spiral där jag bara äter mer och mer skit och oftare och oftare.. Det är verkligen en av mina värsta mardrömmar att vakna upp en morgon och var lika insyltad i begäret av sött och salt som förr!

Det får bara inte ske!
Jag får försöka bearbeta mig själv på den punkten, sätta upp "regler" för när det är ok och inte att "unna" sig sådant.. :)
Hur gör ni? Har ni "regler" för er själva när ni får och inte får?

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej goding,

Jag förstår dig fullständigt, men jag har vänt till att vara ajabaja till aktiva val. Jag vill inte må dåligt över att jag vill ha något t ex chips, smågodis, efterrätt osv. Så jag har slutat att "unna mig" och låter mig få ta det jag vill genom ett aktivt val, inget smygande eller smusslande. Vilket har lett till att tillfällen har minskat radikalt, men ibland blir saltsuget stort och då får jag äta popcorn (eller slicka på en saltsten ;-) ) Så skit i normer och bestäm över dina egna val.

Kram Annika

Svar: Ja, jag brukar också tänka på aktiva val och brukar vara ganska skötsam i vanliga fall. Men jag blev bara så förfärad att det var så "mycket" på samma gång.. men man får ta det onda med det goda. :)
Myzan

2013-09-18 @ 21:32:19
Postat av: Madde

Jag förstår dig helt!!

Jag har gjort att det är "ok" unna sig på helgen. Men inte att man köper så myclet sp man kan äta dygnet runt fre-sön. Utan att de räcker kanske till filmen på lördag kväll sen får de va bra. Sen nån fika på stan kan ju hända med, fast jag är ute och fikar hemskt sällan blir ju ofta man lunchar.

Svar: Precis! Så tänker jag med :)
Myzan

2013-09-21 @ 22:14:00
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0