Det var längesedan!

Efter att jag och Joakim hade lagat, samt att jag diskade.. så gav vi oss ut och "skotta" fram bilen.. Det var dags att "motionera" batteriet.. För att batteriet inte ska ladda ur i kylan så är det bra att se till att batteriet får ladda upp sig då och då, och för att göra det måste man köra bilen, minst 30min för att det ska bli uppladdat..
Så jag körde Joakim till repan och sedan körde jag runt en sväng, och tillslut hamnade jag ute på Mariebergs gallerian :P

Det känns som att det var riktigt längesedan jag unnade mig att köpa kläder.. Så jag gick in på kappahl, för jag var ute efter underkläder.. Som jag har skrivit har många av mina väldigt många år gamla favorit bh:ar gått sönder, vilket gör att jag börjar få brist på bra bh:ar..Så jag gick på jakt..
Jag hittade faktiskt 2st fina, för 179kr/st, sedan hade jag en kupong som gav 25% rabatt på valfritt damplagg. så en av dem blev billigare. Sedan passade jag även på att köpa lite nya trosor också, ta 3 för 2 erbjudande.. hittade 2 st olika modeller som tillhörde en av bh:arna, och ytterligare ett par som blev gratis. :)
Det var riktigt längesedan som jag hittade så mycket nya underkläder samtidigt, och överhuvudtaget var det längesedan jag hittade nya underkläder..

Satt tom igår kväll och sydde ett par gamla trasiga trosor igår för att jag tycker bäst om mina gamla sköna, och för att det är svårt att hitta nya som är lika bra.. men nu jäklar hittade ja ju det.. så nu tänker jag nog kasta alls som är trasigt..

syr ni också kläder som går sönder?

Jag lagar bh:ar så gått det går, jag syr igen små hål på strumpor (men inte sånna där slithål, utan mer de där som blir om man ex fastnat på någon spik som sticker upp litegrann från en tröskel eller något sådant), jag lagar mina leggins tills de inte längre går att laga dem mer för att det har blivit för många maskor och småhål som bara blir fler och fler..

Är jag snål, ekonomisk eller bara bekväm?

Kommentarer
Postat av: Tessy

Laga kläder har jag nog aldrig gjort hehe, jag köper bara nytt jag! Eller använder de gamla trots att de är trasiga...

2010-01-29 @ 06:33:11
Postat av: Emma [loveshaped]

jag gör precis samma som Tessy faktiskt, slänger eller använder trasigt ändå (om det inte är übertrasigt), för då blire att köpa nytt bara.

2010-01-29 @ 09:07:19
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: TinA

jag har en gammal kofta, sleten som aldrig förr som jag lagat en gång, i armen då. sen är det runt kragen som det absolut behövs hahah :D



jag tycker du är ekonomisk, sen bekväm också men på ett positivt sätt. jag är sån som har svårt att slänga favoritkläder, vare sig dom är sönder eller för små :D

2010-01-30 @ 22:10:16
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0