Gräsänka och tristess..

Jepp. Här sitter jag helt själv hemma. Sambon är iväg på kryssning med jobbet vilket är jätte kul för honom! :) Men här hemma sitter jag helt själv en fredagskväll och är genomförkyld! Jag känner mig pigg just nu, men väldigt snorig..
Jag slutade fyra idag från jobbet. Då var jag bussig och körde en kollega in till stan. När jag skulle till att köra hem så knackade kollegan på rutan och höll en nyckel i handen. Hon hade glömt hänga in den i vårt nyckelskåp på jobbet, så jag tog på mig att dra förbi jobbet och fixa det på vägen hem.. Sagt och gjort, tillbaka till jobbet och lämna igen nyckel. Sedan stack jag hem..
Här hemma var det en kolmörk lägenhet som väntade.. Borde kanske skaffa timer till iaf några lampor?? Så det blev till att tända upp och sedan smällde jag i mig en bit mjuk pepparkaka på stående fot! Vad hopplös jag är! Jag har vart så duktig hela dagen och skitit i fredagsfikat som stått framme på jobbet, men så fort jag kom hem så slank en bit fika ändå ner.. Aja, det är väl inte hela världen men det är så dumt att falla för så spontana saker! Jag vill hellre att det ska vara planerat att "nu tänker jag äta en bit.." inte "åh en bit.. hoppsan, den slank visst ner".. Ja, ni fattar säkert vad jag menar..

Hur som helst så hoppade jag in i duschen efter det och sedan hoppade jag i mina myskläder.. Gjorde sedan iordning middagen som bestod av tacosrester.. Gjorde iordning 2 minitubs med ost, tacofärs, salsasås, grönsaker samt hemmagjord vitlökssås på.. Åt upp den ena, kände mig mätt.. Väntade ca 40-60min, sen åt jag upp den andra.. Lite tätt inpå egentligen..

Nu sitter jag här, har ätit middag x2 och har sett en film samt kollat igenom allt på FB.. Vad sjutton ska jag göra nu..
Jag ska äta 1 gång till idag är det nog tänkt.. Men jag är inte alls hungrig, så det får jag allt ta å vänta med.. Känns som att jag säkert skulle få för mig att äta snart, men då är det egentligen inte för att jag är hungrig, utan för att jag är uttråkad å det är inte bra!

Jag är dålig på att vara själv, iaf på kvällstid.. För jag är det typ ALDRIG.. Förmiddagar är jag van att vara själv på vardagar då jag ex är ledig eller jobbar kväll. Sambon jobbar ju raka veckor, så han försvinner ju iväg tidigt varje morgon..
Så förmiddagar sköter jag mig bra matmässigt.. Men att vara själv en eftermiddag/kväll sker ju typ aldrig.. Så därför känns det som att jag får en dålig matordning.. Äter lite för tätt, äter lite för att jag är uttråkad.. Gillar inte det dåliga beteendet! Måste ju kunna styra sånt även när jag är själv!

Hur som helst.. Jag funderar på att se en till film och sedan gå och lägga mig.. Imorgon har jag tänkt att sova tills jag vaknar av mig själv, ingen väckarklocka! Det sker ju heller typ aldrig.. Brkar alltid ställa klockan, även på helgen utom i extrema undantagsfall.. Visst ställer jag den inte vråltidigt på helgen, men jag låter mig aldrig sova längre än 10! Oftast nästan inte ens längre än 9..
Jag har liksom fått för mig att jag får ångest över att jag sovit bort hela dagen då och att matordningen blir förstörd (förstörd blir den väl inte, men ganska förskjuten)..
Men eftersom jag är genomförkyld nu ska jag låta mig sova till jag vaknar helt av mig själv! Sedan ska jag gå upp och äta en god frukost, ta fram adventsljusstakarna /stjärnorna, tomtarna och gardinerna.. Eller de två sista sakerna får jag och sambon nog fixa på söndag tillsammans, men det första ska jag fixa imorgon..
Efter ordentlig sömn och lite fix här hemma ska jag assistera ett en kompis och hennes kille som nu ska flytta ihop! :)

Någon gång på kvällen sen ska jag åka och hämta sambon i Arboga där hans kollega släpper av honom. Sedan ska vi väl hinna äta något ihop innan vi ska gå på Hungergames 2 kl 21 på bio.. :)

Skönt att ha lite fler saker att se fram emot imorgon iaf, så jag får lite kontrast emot denna händelselösa kväll!
Hade det inte varit för min nedrans förkylning hade jag gärna svirat om till partyblåsan och gett mig ut med någon kompis (om det fanns någon tillgänglig).. Men det får bli en annan gång det..

Nej, nu ska jag väl dra igång en till film så den inte slutar allt för sent.. :P

Produktiv..

Igår kväll kom jag hem igen efter ett par dagar i Mariestad som nanny/kokerska..

Jag lagade både Bœuf Bourguignon och bakade lussekatter med syskonbarnen i måndags. Igår lagade jag ugnsgratinerad falukor och hemlagat mos..
Syrran och hennes familj blir så bortskämda med min goda mat när jag är där och passar deras minsta! :)

Idag har jag haft en ledig förmiddag och tyvärr verkar det som att jag börjar bli mer förkyld igen.. Fy fasen vad torr jag är bak i halsen alltså.. Sådär torr så man får kväljningar ni vet, å det hjälper inte att dricka floder med olika drycker heller..
Så istället för att träna, som jag hade planerat att göra denna förmiddag blev det till att tvätta 2 maskiner tvätt. Sedan slängde jag ihop en mjuk pepparkaka med tranbär i.. Hoppas den blir god! :)

Nu har jag precis slängt i mig dagens lunch som sambon gjorde till middag igår.. Kyckling padthai med jordnötter. Mycket gott måste jag säga! :)

Nu ska jag snart iväg på APT med jobbet.. Skulle egentligen börjat kl 14, men då det var så mycket som skulle hinnas med att ta upp på mötet fick vi som jobbar kväll komma in till kl 13 istället.. Mig gör det inget, tycker ändå man bara går å väntar sista timmen på att få åka iväg och jobba..

Men jag måste säga att jag ändå har haft en rätt produktiv förmiddag här hemma då jag hunnit med allt jag ville få gjort.. (betalat räkningar, tvättat, bakat, ätit, duschat och kollat på Grey's anatomy i förväg då jag missar det ikväll då jag jobbar)..

Nej, nu ska jag packa med mig matlådan och bege mig iväg på möte.. Ha en skön onsdag allihopa! :)

Vägning 25/11 - 2013

Måndag igen och jag har redan varit vaken minst 1h. Jag är hos syrran och passar minstingen. :)

Vikt förra veckan: 85,1kg
Dagens vikt: 84,2kg

-sedan förra veckan: 0,9kg
-sedan operation: 60,6kg
-totalt sedan flytstart: 74,7kg

Nu har jag alltså uuppnått mitt egna mål med operationen.. Men jag vill nå lite till, så jag har satt upp ett nytt mål! :)

Viktminskningsmål:

-74kg: uppnått med råge 25/11- 2013

Nytt mål: Att gå ner till 80kg.
Kvar att gå ner: 4,2kg

Det vore ju lite kul att uppnå det nya målet till jul, men det tror jag är lite för optimistiskt.. detär ju bara 4 veckor kvar. Tror inte jag kommer gå ner ca 1kg/vecka till dess. Helt enkelt får det bli när det blir! :)
Jag har ju inte bråttom alls egentligen.

Ha en skön måndag nu allihopa! Der ska jag ha här hos syrran. Idag ska vi baka lussekatter vi 3 systrar samt de 2 barnen när alla slutat sina jobb/skolor. :) Det ska bli kul!

Förresten! Glömde ju skriva att jag numera tillhör överviktig på bmi-skalan. Jag är alltså inte längre fet!! :)

Lite mat och sånt..

Jag lägger upp lite bilder ifrån min Instagram på lite mat jag ätit den senaste tiden.. Kanske kan ni få lite middagsinspiration ;)

Vegetarisk lasange med spenat, ost och champinjoner.

Jag och sambon åt mannagrynsgröt med lågsockrat äppelmos en kväll..

Korvgryta "hittepå", tog lite vad jag hade i kylen och gjorde det till en god pastagryta!

Fiskpinnar med parmesan&vitlökspotatismos. Testa, det är gott!

Kycklingmarengo med ris. Är mycket godare än vad det ser ut..

Het räkgryta oriental..

Köttfärssås med röda linser och oliver.

Frukost: Stekt ägg på knäckemacka.

Frukost: Kokt ägg på knäckemacka.

När vi var på 1-årskalas hos syrran fick vi dessa gulliga cupcakes som var både laktos och äggfria! Men mycket goda! :)

Igår bakade jag och en kompis allt detta:
Lussekatter och rombullar/snurror. Finns det något godare än saffran?? :)

Ja, det var lite smått och gott jag hade att bjuda på idag.. Nu ska jag fortsätta med mitt arbete.. Imorgon är det en ny måndag! :)

Parishelgen..

I fredags for vi som sagt till Paris över helgen och var framme på flygplatsen CDG strax före kl 16. Vi hämtade vårt bagage och sedan tog vi en taxi in till centrala Paris och vårt hotell.
Vi bodde på kedjan Best Western - Aulivia Opera (hette vårat hotell). Vi checkade in och slängde av oss våra saker för att sedan skynda ner på gatorna kring hotellet och se oss omkring. Vi vandrade runt ibland en massa små gator och hittade alla möjliga små butiker, mest viner och bakverk, men även lite kläder.. Jag gick in i en butik där jag kom ut med en stor kasse kläder! ;P Jag köpte 2 stickade koftor (en krämvit och en svart) samt en tunika.

Här är bild på en av koftorna samt tunikan jag köpte som är vinröd (burgundi)..

Vi gick sedan tillbaka till hotellet och lämnade av mitt inköp och drog sedan vidare i jakt efter mat! Vi hoppade in på en restaurang/pub som hade happy hour priser på drinkar.. Så vi tog oss varsin drink och beställde sedan in en förrätt med chevreost som var så stor att vi båda blev mätta! :)

Efter det orkade vi inte så mycket mer utan gick tillbaka till hotellet och kollade på fransk tv innan vi somnade som stenar!

Lördagen startade vi med en frukost på hotellet. Jag drack lite apelsinjuice samt en kopp te. Sedan åt jag lite äggröra, lite korv och sedan en liten chokladcroissant. Gott!

Efter frukosten begav vi oss ut på gatorna igen med målet att gå till det stora shoppingcentret Lafayette. Det var uppdelat på 3 stora shoppinghus, vi var inne i 2 av dem. 7 våningar var det desutom på varje hus. Så vi spenderade mycket tid där den lördagen vill jag säga! Men innan vi gick in där hoppade vi in på ett H&M där jag köpte ett par jeans!

Inne på Lafayette fanns det så mycket att se på! Vi snackar märkesvaror till tusen! Gucci, D&G, Prada, Dior osv osv.. Så att köpa kläder där var ju knappt att tänka på.. Men vi gick runt och hade det trevligt ändå. Tog en fika och köpte lite julklappar till våra respektive syskonbarn..
Efter att vi betat oss igenom det första huset tog vi en lunchpaus utmed gatan på en restaurang. Jag tog en jätte god omelett med lök&tomat och sambon tog en mixad ostsallad.. (han fick allt ifrån brie till parmesan och chevre i stora bitar).. Jätte gott alltihopa!

När vi ätit bar vi oss iväg till hus nr 2. Där handlade vi lite teer och choklad till oss själva.
När vi sedan kände oss nöjda med shoppingen gick vi tillbaka till hotellet igen och lassade av våra alla påsar.. Efter det var det iväg igen, denna gången promenerade vi till Notre Dame. Där var det 850års jubileum. Vi fick köa för att komma in vilket var kallt! Men när vi väl var inne så var det en mässa på gång, så vi fick höra dem sjunga och allt sånt där inne.. Häftigt! Jätte kul att ha sett kyrkan nu äntligen. Har tyckt att den har varit häftig ända sedan jag såg Disneys Ringaren i Notre Dame för första gången och Esmeralda sjunger sin fina bön där inne! :)

Efter att vi vandrat runt där inne så började vi gå tillbaka till hotellet. Det hade blivit ännu kallare och vi var trötta och hungriga. Efter halva vägen kände vi att det fick vara nog, så vi tog en taxi.. Väl framme vid hotellet hoppade vi in på en jourbutik där vi köpte lite snax vi tänkte ha till tv:n på kvällen samt lite att äta till frukost då vi skulle bege oss med taxi till flygplatsen redan kl 07.00 på söndagen..
Vi gick upp och lämnade dessa grejer och drog iväg till en restaurang för att äta middag. På den restaurang vi hamnade visade det sig att hovmästaren var en svensk kille från sthlm som precis hade kommit tillbaka till Paris på fredagen efter några dagar hemma i Sverige.. Så vår sista kväll i Paris vart vi servade på svenska, vilket var rätt skönt! ;)
Vi startade med att dela på en fransk gratinerad löksoppa. Den var så jäkla god och passade perfekt då vi vandrat omkring så mycket hela långa dagen och blivit rätt frusna. Till huvudrätt tog jag entrecote och sambon tog anka. Jag drack vitt vin och han öl.
Maten var verkligen supergod, vällagad och allt var gjort från grunden i restaurangens kök, och det märktes!

Detta var nog första gången jag riktigt tyckte det var synd att jag var opererad. Jag blev ju rätt mätt bara på att dela förrätten med sambon (trots att jag slutade äta lite tidigare för att jag tänkte på att jag skulle orka huvudrätten sedan).. Tyvärr kom huvudrätten i så pass tätt inpå förrätten också.. Så jag åt det jag orkade, men det blev så himla mycket kvar! Jag märkte att han som servade oss tittade konstigt på min tallrik att jag inte ätit så mycket, så jag försäkrade honom om att det var jätte gott men att jag blivit så mätt av den och förrätten! :)

Efter maten gick vi tillbaka till hotellet där jag hoppade in i duschen. Sedan blev det fransk tv igen med Simpson och Vänner.. Jag tycker det är aslöjligt att de dubbar allt till franska!! Jag är glad att vi inte dubbar allt till svenska! :)

På söndagen fick vi som sagt gå upp tidigt då taxin hämtade oss redan kl 07.00 för att ta oss till flyget. På flygplatsen tog sambon en fika och jag en varm choklad med grädde på toppen (det blev som en fika för mig)..

09.50 avgick sedan vårt flyg hem till Sverige igen!

Jag hade med mig en hel del pengar hem igen så i måndags tog jag en shoppingrunda med en kompis ute på Mariebergsgallerian och köpte:
2 par vinterstövlar från Skopunkten, 1 tröja från Carlings, 1 blus ifrån Gina tricot, 1 par leggings samt myskläder på Kappahl..

Här har ni mig ikväll med mina nya myskläder:
(tofflorna är inte nya)..

Summa av kardemumman är att jag hade en jätte bra helg i Paris, synd bara att det vart lite kort om tid.. Men jag åker gärna dit fler gånger! :)

Vägning 18/11- 2013

Måndag igen och jag är tillbaka från Paris. Kom hem igår vid lunchtid efter en snabb shoppinghelg. Men mer om det i ett senare inlägg..

Vågen är verkligen ojämn numera! Förr kunde man ju uppskatta på ett ungefär från vecka till vecka vad det skulle bli för viktminskning, men verkligen inte nu!

Förra veckans vikt: 85,3kg
Dagens vikt: 85,1kg

-sedan förra veckan: 0,2kg
-sedan operationen: 59,7kg
-totalt sedan flytstart: 73,8kg

Viktminskningsdelmål:

- att gå ner 74kg..
Kvar att gå ner: 0,2kg

Jaja, det går ju sakta men säkert neråt iaf.. Det får man ju vara glad för! Men egentligen stör inte vågen mig så mycket alls.. Det som stör mig mer är att jag inte kan ha vilka vanliga byxor som helst nu, trots att jag inte väger så jätte mycket längre!
På vanliga avdelningar är ju storlek 44 de största. På vissa modeller kan jag ju ha den storleken, men inte ifrån den normala avdelningen, utan ifrån "tjockisavdelningen" som också har från storlek 44 och uppåt..
Detta beror på att jag har så stor häck och en jäkla hängmage ivägen! Så antingen passar de i fram men inte i bak, eller tvärt om.. Å sen för att inte tala om mina sladdriga lår som flyter ut när jag sätter mig ner.. (eller ja, hela jag flyter ut när jag sitter/ligger ner).. Fy sjutton!

Jag undrar egentligen hur många kilos häng/sladder jag har över kroppen?!? Det borde vara en hel del..

Aja, det är väl en del jag får leva med av det där.. Men lite kanske jag kan göra något åt i framtiden eller att det på sikt drar ihop sig självt.. Jag får ge det lite tid!

Imorgon far jag!

Ja, imorgon är det dags för min födelsedagsresa! :)

Ikväll är det dags att packa ihop allt.. fast egentligen borde jag nästan inte packa något förutom necessären då det är en shoppingresa! ;)
Ok, ett ombyte borde jag ha med utifall jag faktiskt inte hittar något! Jag tänker ju inte bara köpa för köpandets skull, utan det ska vara något som jag vill ha, sånt som jag behöver och är praktiskt!

Men jag letar främst efter ett par nya mörka byxor, gärna svarta.. Sedan någon riktigt tjock gosig tröja samt vinterstövlar! Dessa saker är största prio! Allt annat jag hittar är bara plus.. :)

Åh vad kul det ska bli!
Skönt att min förkylning verkar hålla sig till lite lätt hörselnedsättning (mer än min vanliga nedsättning då menar jag), droppsnuva och lite torr/hes i halsen..
Jag började känna symtom redan i måndags kväll när jag kom hem från jobbet, men jag valde att dra till gymmet på tisdagen ändå.. Jag hade tänkt att träna idag med, men jag kände att jag vill inte riktigt utmana ödet att bli sjukare än vad jag är nu när jag ska åka bort!

Vid 13.10 lyfter vi från Arlanda imorgon iaf. Men vi ska vara där kring 10.00 hade vi tänkt oss så vi hinner parkera och checka in bagaget och sådant innan.. Så vi far väl hemifrån strax före kl 8 imorgon. Inte allt för tidig morgon iaf! :)

Vi är framme kring 16 på eftermiddagen och har därför fredagkvällen på oss där nere samt hela lördagen! Det som dock är lite synd är att vi far hem tidigt på söndagen, redan vid 9-snåret.. vilket gör att vi inte hinner med någonting den dagen.. Sambon hade valt det planet för att han inte ville komma hem allt för sent på en söndag när han ska upp till jobbet på måndagen.. Vilket jag kan hålla med om är smart tänkt.. Men ändå synd då det blir en så kort helg där nere.. Men det går ju alltid åka tillbaka flera gånger! :)

Portioner och att vara mätt..

Jag kom att tänka på en sak.. jag har tänkt på det några gånger förut också, men det är nu jag verkligen reflekterar över det!

Då jag gick på flytet eller när jag var precis nyopererad frågade många "ska du alltid äta sådär lite".. Då svarade jag ofta "första året som opererad äter man väldigt lite, men efter ett år som opererad äter man vanligtvis en liten normalportion"..
Nu när jag tänker efter så lät det som att det fanns en magisk gräns där vid 1år.. som helt plötsligt sa poff så kunde man äta en liten normalportion.. haha!

Men när jag ser till vad jag äter nu så äter jag nog en väldigt liten normalportion / förrätt.. :P Jag har ätit så iprincip hela tiden, ok jag åt lite mindre som precis nyopererad..

Den 11dec har jag varit opererad ett år. Jag tror inte att jag kommer utöka mina portionsstorlekar något närmvärt fram till dess..

Så nu om folk någon gång skulle fråga mig den frågan igen så ska jag börja svara "Ja, jag kommer alltid att äta lika mycket som min mage är nöjd med.."
För det handlar ju just om det.. att magen ska vara nöjd- inte hungrig och inte för mätt.. Lagom mätt är bäst, sådär så att man känner att man inte är hungrig och egentligen inte är "mätt", men att man inte känner att man behöver mer.. Då är man lagom mätt! :) För blir jag mätt så att jag känner att jag är mätt, då är jag nog nästa lite för mätt.. För då går jag ju runt och känner ett bra tag att jag är mätt, vilket ibland kan leda till att jag får massa hicka, eller att det spänner lite i magen, eller att det helt enkelt känns motigt att dricka något efter en halvtimme för att jag fortfarande är mätt då!

Visst, jag skulle säkert kunna äta mer än vad jag gör idag, men varför skulle jag då jag bara blir för mätt? :)

Som ni ser så äter jag lite olika mycket.. Men ingen portion är över mina rekommendationer som är 2,5dl.. Oftast äter jag inte ens så mycket då jag inte alltid lägger upp den mängden.. Efter 11 månader som opererad har jag fått ett ganska bra ögonmått på vad som är 2,5dl på tallriken.. Speciellt då jag fortsätter att äta på små assietter/små skålar..

Jag njuter av att kunna känna mig nöjd på det lilla, även om det ibland kan kännas lite frusterande.. Som ett exempel så är ju en buffé helt bortkastad på mig! Jag kan ju verkligen inte få valuta för varesig pengarna eller all mat som finns att testa..

Jag och sambon äter inte så jätte ofta ute på restaurang längre.. Inte bara pga. min operation, utan för att vi tycker att det är bekvämast att ta med maten hem och äta den hemma i vårat lugna bo.. :) Men det gör ju också att jag funderar på hur det ska bli nu när vi åker till Paris på fredag.. Hur ska vi göra när vi äter ute hela tiden? Ska vi dela på en huvudrätt och se jäkligt snåla ut? Eller ska vi ta varsin ändå och jag lämnar en jäkla massa?

Hur har ni andra gjort när ni åkt utomlands och ni inte har haft möjlighet att ta med maten i dogybag? (Vi kommer ju på på hotell så vi kommer inte kunna ta med resterna dit..)

Vägning 11/11- 2013

En ny vecka är här och snart är det dags att flyga iväääääg! :)

Vikt förra veckan: 86,9kg
Dagens vikt: 85,3kg

-sedan förra veckan: 1,6kg
-sedan operationen: 59,5kg
-totalt sedan flytstart: 73,6kg

Viktminskningsdelmål:

Att gå ner 74kg..
Kvar att gå ner: 0,4kg

Det var längesedan jag gick ner så pass mycket på en vecka.. Helt otroligt att det fortfarande går! Nu är det endast 0,4kg kvar tills jag nått mitt egna mål.. Konstigt det där, att snart vara i mål.. Inte ens ett år sedan operationen.. Men det konstiga är att jag inte alls vet om jag är nöjd där.. Känns inte som det.. Allt känns bara så overkligt att jag nått så långt, samtidigt som det känns som att jag inte borde nöja mig med att fortfarande ligga på gränsen till fetma i BMI-skalan..
Nej, jag vet.. Man ska inte bry sig så jäkla hårt om BMI-skalan, speciellt inte när man tappat så sjukt mycket i vikt som jag har gjort och därför har en massa "dövikt" i häng också på kroppen.. Men ändå får jag den där känslan ibland av att bara vilja få vara helt "normal".. Förstår ni hur jag menar?

Det är så skumt det där.. För ett år sedan kändes det som att jag skulle hoppa av glädje bara jag kom under 100kg.. När jag väl var där så kändes det inte så jätte speciellt, eller jo, men inte så mycket som jag trodde det skulle.. Sedan tänkte jag att om jag någonsin når till 85kg så kommer jag vara dö-snygg och vara så nöjd så nöjd! Nu är jag nästan där och känner mig inte sådär som jag hoppats på..

Är det jag som inte hinner med? Eller är jag otacksam? Eller är det så att jag faktiskt får ändra mål för att det inte är orealistiskt att önska det så?

Lite om allt..

I onsdags var vi som sagt uppe i Sthlm och gick på konsert på Fryshuset!

Port Noir var förband.. Hade aldrig hört dem förr, men de var bra! Ett svenskt band dessutom.. :P

Huvudnumret var ju såklart Karnivool och de var precis så bra som jag förväntade mig att de skulle vara! :) Fasen vad den sångaren är duktig alltså, med tanke på hur ljust han sjunger hela tiden.. Han grejade det precis lika bra live! :)

Något mer som var jäkligt gött var att jag faktiskt fixade att stå upp under hela kvällen utan att få allt för plågsamt ont i fötter/rygg.. Lite spänd i ryggen kände jag mig efter flera timmar, men inte alls i närheten av hur ont jag hade i oktober -09 när vi såg Porcupine tree live och stod upp hela kvällen då med..
Så det var gött att upptäcka att jag faktiskt fixade det! :)

Jag och sambon i min huvtröja som jag knappt kunde använda när jag var som störst.. Nu får vi plats i den båda två! Hur sjukt?? ;)

Nu njuter jag av att ha en helt ledig helg ifrån jobb.. Imorse bakade jag scones till frukost och nu ikväll har vi ätit fyllda lövbiffsrullar samt ugnsbakade grönsaker med bearnaisesås.. Sjukt gott!

Imorgon ska vi åka till Mariestad för att fira min systerson som fyllde 1år igår.. :) Ska bli så mysigt.. Även om jag var där mellan sön-tis så har jag redan hunnit sakna honom! :)
Syrran ringde förresten mig igår och berättade att de hade fått besked om att han inte får någon förskoleplats på samma ställe som sin storasyster förrän i mars! Så syrran undrade om jag hade möjlighet att fortsätta ställa upp och passa honom så som jag gör nu..
Självklart gör jag det så länge jag kan och har möjlighet rent schemamässigt! :)

Idag var vi ute på Mariebergsgallerian och uträttade lite ärenden.. bland annat köpte vi hem detta:

Morbergs egna julglögg! Ska bli intressant att se om den är god.. :)

Sedan växlade vi även pengar på Forex inför vår Parisresa! :) Så nu har jag en jäkla massa euro att spendera där nere! ;) Tänk, inte ens en vecka kvar tills vi åker! Det ska bli så kul! :)

Förresten fick jag med sambon till mitt gym idag! Det var faktiskt riktigt kul att ha med honom. Vi pratade och småtävlade lite.. Vi körde tillsammans ett av mina träningsprogram. Jag var lite starkare än honom på vissa övningar! ;) Men å andra sidan har jag tränat sedan januari medan han inte har tränat speciellt aktivt sedan -09/-10 någon gång!
Han blev faktiskt lite sugen på att skaffa sig ett gymkort på mitt ställe.. jag hoppas han gör det så vi kan träna ihop fler gånger. För det är lite väl dyrt att bara betala / gång.. 100kr tar de för det liksom!

Nej, nu ska jag fortsätta njuta av den lediga lördagskvällen med ett glas vitt vin, min underbara sambo och ev. en film! :)

Trevlig helg önskar jag er alla!

Konsert

Idag ska jag, sambon samt hans syskon på konsert! :)
Efter jobbet idag susar jag iväg till Köping och hämtar sambon från jobbet, sedan drar vi vidare till Sthlm och Fryshuset där vi ska se Karnivool uppträda! :)

Dessa biljetter har vi haft sedan i sommar någon gång, kändes så långt borta då! Men nu är det ju dags! :P

Ska bli kul att göra en lite avstickare såhär mitt i veckan, men vi lär ju vara bra trötta när vi ska köra hem någon gång i natt sen.. :P
Men det får det vara värt..

Joakim har tagit komp på förmiddagen imorgon så att han kunde komma in senare till jobbet och hinna med lite sömn iaf.
Själv har jag bytt bort morgondagens pass och jobbar igen det på fredag istället.. Men dessvärre ska jag upp pisstidigt iaf för bilen ska in till verkstaden kl 07.00 !!! (enda tiden de hade då jag bokade den för över en månad sedan.. typiskt!)

Men allt går som man brukar säga..

Vägning 4/11-2013

Måndag igen och vågen var vänlig idag ;)

Vikt förra veckan: 87,9kg
Dagens vikt: 86,9kg

-sedan förra veckan: 1kg
-sedan operationen: 57,9kg
-totalt sedan flytstart: 72kg

Delmål:

-gå ner totalt 74kg.
Kvar att gå ner: 2kg

Det hår verkligen framåt! :) Nu är det endast 2kg kvar till mitt egna uppsatta mål. Helt otroligt.. Jag vet att jag sagt det förut, men jag säger det igen.. jag kan inte fatta det! :)

Den 15e åker vi till Paris.. Jag måste säga att det är verkligen en toppen present dels för min födelsedag samt att fira min stora viktnedgång! :) Jag har ju inte varit så duktig på att ge mig själv presenter på denna viktresans gång. Men jag ska verkligen försöka nu när vi åker bort!

Något jag är väldigt sugen på är att hitta ett par riktigt snygga vinterstövlar.. Sedan någon tjockare tröja. Sedan lite blandat..

Ha en härlig novemberdag allihopa!

Jag bjuder på en bild på min läckra outfit från mitt födelsedagsfirande! ;)