Här är jag!

Som svar till Tessy ang kläderna: Jo, nu har jag även gjort bild 1 och 4 "klickbara" :)

Idag började ännu en jobbvecka.. Detta kommer nog bli en tuff sådan..

Så här jobbar jag denna veckan:

  • Måndag: 7-15
  • Tisdag: 14-21.30
  • Onsdag: 7-14
  • Torsdag: Ledig
  • Fredag: 7-14.30
  • Lördag: 14-21.30
  • Söndag: 7-14.30
Som ni ser är jag endast ledig på torsdag..

Idag gick det bra på jobbet, även om en hade ringt sig sjuk denna morgon, så att jag blev tvungen att planera om morgonens jobb.. tur som vi hade, så var vår underbart duktiga elev (praktikant) hos oss idag, så hon fick gå och göra alla dubbelbemanningsjobb tillsammans med tjejen hon skulle gått brevid idag. Hon blir ju glad för det, för då får hon ju göra mer.. Och vi blir glada för det, för att utan henne idag, så hade vi inte klarat av alla jobb vi hade att utföra denna morgon!
Men som sagt, dagen gick vägen, och det var bra!
Jag var dock väldigt trött efter lunch, och har varit det hela eftermiddagen också..

Jag känner mig lite konstig.. så där som man gör när man kanske håller på och blir sjuk. Jag är väldigt varm, mina kinder är rödrosiga, men ändå fryser jag. Jag är sådär konstigt torr i halsen och känner mig skum i näsan.. precis sådär som jag alltid känner mig innan jag blir sjuk.. urk, vill verkligen inte bli det! Så håll tummarna för att jag slipper det!

Jag håller på nere i tvättstugan nu, hade en hel del tvätt.. tror inte att vi har tvättat på ca 2-3 veckor.. Tycker inte om att tvätta egentligen.. visst, det är rätt soft, man bara slänger in det, väntar, hänger upp det, väntar, hämtar, viker, stoppar in i garderoben.. Men jag vet inte, tycker ändå att det är tråkigt.. men vilken hemsyssla är inte det? när det kommer till rengöring alltså..

Imorgon är det dags för ett återbesök hos läkaren.. Då är det väl dags att diskutera hur vi ska göra nu, då mina piller är slut om en vecka och de är stoppade för fortsatt försäljning i nuläget.. Vi får väl se om det är så att jag kanske ska testa den andra sorten som finns (fast jag inte tycker att den kommer passa mig så bra, pga mitt jobb).. Eller om vi helt enkelt ska diskutera andra metoder.. det återstår att se imorgon..

Jag har förrensten börjat med ett litet projekt på bdb, att jag ska ladda upp minst en ny bild varje dag.. Även om det inte är nya bilder (har en hel del gamla på lager, så jag tar dem först).. vi får väl se hur länge jag håller lågan brinnande i detta projekt. Jag har ju varit väldigt väldigt dålig på att ladda upp bilder det senaste iaf halvåret! Jag var jätteduktig i början, då jag nyss hade fått min kamera, men sedan så blev det allt färre uppladdningar.. Men nu så, ska jag försöka vara lite aktiv ett tag iaf :P

Trallalla.. typ 20 min kvar tills det är dags att gå ner till tvättstugan igen..

Kommentarer
Postat av: TinA

Vilken tur att praktikanten fanns där idag :)



Det kommer nog gå bra hos läkaren, förhoppningsvis finns det andra alternativ att tillgå som passar bättre med tanke på ditt jobb. :)



Vi har inte heller vart duktiga på att tvätta, måste fan göra det. Bara det att det är så fruktansvärt tungt så vi måste vara minst två för att bära upp skiten.. nåja, den rena skiten. ;)



Låter kul med ditt projekt tyckr jaaag :D

2010-03-08 @ 22:01:21
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0