Helg!

Ja, som alla vet så är det helg just nu :P

Igår så var det Emmas födelsedags/hattparty fest :) Det var en trevlig och lagom stor fest! Vi fick en god födelsedagstårta som Emma själv hade gjort, mycket god som sagt! Sedan blev det mycket umgås och en del dricka ;P
Jag och Joakim gick dock hem kring tolvtiden för att vi hade bokat tvättstugan till kl 10 imorse, då vi verkligen skulle behöva tvätta.. men imorse då vi gick upp och packade med oss all smuttstvätt och gick ner till tvättrummet, så möttes vi av skyltar där det stod "ur funktion", på ALLA tvättrum. Och mycket riktigt, de ville inte funka! så så vart det med den tvättningen.. vi fick boka om till måndag oc håller tummarna för att de har fixat felet tills dess..
Vi har däremot städat hela lägenheten idag, och jag kan bara säga att det var äckligt mycket damm på sina håll här hemma, men det är nu borta!
Efter den duktiga studen så valde jag att åka ut till mariebergsgallerian och ta mig en titt, och Joakim satte sig på univeristetet och pluggade på sin tenta som är nästa vecka.
Ute på gallerian hittade jag självklart lite saker jag fick med mig hem i påsar ;P Bla, ett sött klädesplagg till lilla Embla, en ny jeanskjol till mig, en typ tunika/klänning, t-shirt till Joakim samt "sommarstrumpor" (sånna där "avklippta") till både mig och Joakim. Så, jag tror jag shoppade för typ en tusing idag, fast att jag hade mina 4 rabattkuponger på vissa klädvaror.. Gött att ha sånna ibland iaf, för då blir det ju alltid lite billigare ;P
Sen åkte jag och hämtade Joakim på univeristetet, vi åkte hem och började laga mat.. Köttfärslimpa ! Blev en riktigt stor och god en, så det blev ett antal matlådor också :) Åh, jag älskar verkligen att laga god mat! Man blir så glad över när man lyckas så bra med en sak som man inte gjort så ofta.. detta var andra gången tillexempel som jag gjorde köttfärslimpa helt själv :)

Nu sitter vi och tittar på "Forest Gump" som går i kanal 4 ikväll.


Imorgon åker vi till Mariestad över dagen, det är ju morsdag.. Vi ska på grillmiddag hemma hos farmor och farfar. Ska bli trevligt att träffa släkten lite :)

Hoppas er helg är och kommer att bli fortsatt bra!

Kommentarer
Postat av: TinA

Haha vad kul med hattparty! :D hoppas man får se lite bilder från någon som var med, hade vart kul o se alla :D

Typiskt med tvättstugan, jag hade flippat över :O hade själv behövt tvätta och vi var dessutom tvungna att göra under festens gång höhö. Inte så kul, men enda tiden som "passade" eller åtminstone funkade.. Nåja..

Hoppas det var trevligt att återse familjen igen i söndags :D



svar: jaa fast jag blev aldrig arg.. kan bero på att det var folk runtomkring mig så jag inte vågade ryta haha. Nej, seriöst jag är fortfarande inte förbannad. ;) Jag fick ett nytt tangentbord, som suger litegrann för knapparna sitter ju helt jävla mongo på denna, men som sagt det handlar nog om vanesak. :)

Sen har jag inget direkt bevis på att någoN råkade ta sönder den, bara det att den har fungerat problemfritt hela tiden och sen under halva kvällen så fuckade knapparna sig och till slut slutade de fungera.. Hmm? :P Så jag gissar på att nån kanske råkade spilla öl eller nåt på den..

2010-06-01 @ 08:13:14
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0