Helgen i stort..

Trots många om och men så blev det iaf en trevlig fredagskväll tillsammans med några vänner. Vi spelade ett mycket roligt spel som jag fick i födelsedagspresent förra året, men som jag inte hade fått chans att spela förut.. Jag var grym på det! ;P

Något som jag heller inte hade gjort på väääldigt länge var att dricka alkohol.. det gjorde jag och jag blev rätt lagom full, första fyllan på över 4 månader.. Den var härlig, men skönt samtidigt att det inte är allt för ofta ;P


Lördag blev att sova länge.. Sedan när vi vaknade vid lunchtid så åkte vi iväg och köpte frukost på Subway som vi tog med hem. Efter den goda frukosten så var det dags för mig att packa ihop mig och dra iväg för att jobba kväll.. Trots att jag var seg och det kändes lite motigt så vart det ändå en bra jobbkväll, lagom lugn.. Trevligt att få träffa några goa gamlingar igen. :)


Idag har vi hunnit med en hel del.. Vi började morgonen med frukost, dusch, och slå in födelsedagspresent. Sen kastade vi oss iväg till Mariebergsgallerian så Joakim fick byta sina solbrillor till ett par andra, som passade honom bättre.. Sedan åkte vi iväg till Mariestad och firade min farfars födelsedag. Där var vi ett par timmar innan drog vidare.. Då drog vi först hem en snabbis till pappa och hans fru för att kolla in deras senaste renovering i vardagsrummet.. Sedan skjutsade vi min lillasyster hem till mamma.. Vi hade tänkt säga hej till mamma och hennes man, men de var inte hemma, så det gick inte. Efter det åkte vi hem till min storasyster och hennes lilla familj (då de inte var med på kalaset hos farfar eftersom Embla är lite sjuk..). Vi hälsade på dem en stund, drack lite te och jag fick gosa lite med Embla som var extra gosig eftersom hon inte mår riktigt bra. Det var trevligt iaf att få träffa dem en sväng..

Sedan var det dags att åka tillbaka till Örebro igen, på vägen stannade vi i Laxå för en Burger King drive-in till Joakim, och för en shake-paus för min del.. Sen for vi vidare.. Väl i Örebro igen så åkte vi raka spåret till Ica Maxi för vår sedvanliga veckohandling..

Efter det så for vi hem, packade upp varorna, gjorde hemmaträningsprogrammet, vek in tvätten i alla skåpen (Joakim tvättade igår), och nu sitter jag här en snabbis innan det är dags att lägga mig..

Det kan man snacka om en fullsmäckad dag!


Jag avrundar detta blogginlägg med att säga att imorgon börjar jag med fas 2 i upptrappningen, dvs. jag får äta middag för första gången sedan 8 dec. Det ska bli spännande och gott att få börja äta middag igen! Vi har planerat in en massa god mat i veckan.. och ni skulle sett vår kundvagn inne på Ica Maxi, full med en massa nyttiga och goda grönsaker samt annan bra mat!


Kommentarer
Postat av: TinA

Spännande med middag nu också! :D hoppas det kommer smaka bra ikväll :)

2011-04-04 @ 19:52:46
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0