Nej, det är inte synd om mig..

Mina små problem, gnällfasoner osv.. är bara I-lands grejer.. Så det är egentligen inte alls synd om mig, inte ens lite..
Men jag måste få "gnälla" lite ändå :P

Idag hade jag bilen inne på verkstaden för att göra en service och ett kammrems samt vattenpumpsbyte.. Den roliga summan att betala landade på 9700kr.. wooho! Vänta lite, det är inte nog med det.. När de fixade med bilen upptäckte dem att en fjäder i bak är av och att någon abs-grej (kom ej ihåg i skrivande stund vad den exakt heter) är sliten.. vilket betyder att jag kommer få lämna in bilen inom den närmsta månaden igen, för ännu mer fix.. detta roliga kalas kommer i sin tur kosta mig ca 6700kr.. ännu mer jippi!

Ja, jag vet. Det är jag som har valt att ha bil, och då får man stå för alla kostnader.. självklar vet jag om det och självklar gör jag det! Men, det är inte roligt när man precis har lagt ut en jävla massa pengar på en planerad service och byte av kamrem.. att det då dyker upp något oförutsett fel som också bör åtgärdas så snart som möjligt.. då blir man lite less! =/

Åter igen.. egentligen inte synd om mig nu heller.. men nu övergår vi till nästa pungt i gnällinlägget..

Jobbet..

Såhär kommer jag att jobba den närmsta veckan, kommer:
(Kommer att jobba dessa pass på två olika arbetsplatser.. vet dock inte än om det kommer vara en fördel med miljöombyte under tiden, eller om jag kommer att bli helt vimmsig och knäpp) haha

Torsdag: 14-22
Fredag: 7-16
Lördag: 7-16
Söndag: 7-14 samt 14.30-22
Måndag: 7-14.30
Tisdag: 7-11 samt 14-21.30
Onsdag: Ledig
Torsdag: 14-21.30
Fredag: 14-21.30

Ser väl roligt ut va?? Tuff vecka, är vad jag kallar det.. inte nog med att det blir 6 dagar i följd, sedan är det inte bara en, utan två delade turer på det också.. Haha.
Visst, det är jag som har tackat ja till allt detta.. Men det är ju också för att jag lever det charmiga livet som timvikarie.. Jag vet ju aldrig hur mycket/lite jobb jag kommer får på en månad.. så då får man bara blunda och köra på när det blir såhär..

Visst är det bättre att ha jobb, än att inte ha något jobb alls. Men det vore mycket skönare om det vore mer jämt fördelat på månaden vad det gäller alla pass.. för nu har jag ju varit ledig torsdag-måndag (förra veckan till denna måndag).. där hade man ju kunnat ha något pass, å ha lite mindre nu framöver istället.. men det är ju bara önsketänkande :S

Men nej, nu är det dags att sluta tänka så. Sluta gnälla. Nu är det bara att finna sig i det och vara glad sen när lönen trillar in! Lönen, som sedan kommer gå till den där oförutsedda bilreparationen.. HAHAhAHAHAHAHA. så jävla komiskt!
Vilket ekorrhjul detta är :P

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0