Mycket att hinna med..

Som sagt fick jag ju ett underbart besked igår! :) Datumet för min operation!
Så det jag har framför mig nu den kommande tiden är detta:

Påbörja 6 veckors Modifast kostersättning, för att gå ner i vikt inför OP samt minska fettet kring levern så de kan se något när de opererar.

Röntgen på Usö: Ska göra en MRCT då jag även ska ta bort gallblåsan vid OP. (Även om jag fått en remiss dit måste jag tydligen ringa och trycka på dem då de kan vara sega med tiden..)

Träffa narkosläkaren: Det gör jag ju den 1 november, och inför det besöket ska jag vara fastande då det ska tas en massa prover. Kommer även bli visad runt på Lindesbergs lasarett där jag kommer att ligga under OP.

Träffa dietisten: Kommer få kallelse till detta.. Men mötet kommer iaf att gå ut på att prata om kost osv efter OP.

En hel del grejer att hinna med före den 10/12 alltså..

Min första "flytdag" är den 29/10 (dagen före min födelsedag).. Då kommer jag även att ta måtten som jag har fått tips om att ta.. :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Ser att du ska operera dig på usö, det ska jag också! Jag är inbokad för en duodenal switch vecka 47 , så nu är jag i full gång med modifast!
Tänkte bara önska dig lycka till!
Ha det bra!

Svar: Hej. Jag ska opereras i Lindesberg. (men det är ju nästan samma sak :P) Vad var det som fick dit att välja en DS framför en GBP? Jag hade ju också som sagt valet att kunna göra en DS men tyckte det lät som en rätt stor och komplicerad operation.. Vore kul att veta vad som fick dig att känna att den är bästa valet? :)
Myzan

2012-10-20 @ 22:49:15
Postat av: Elisabeth Kotilainen

Önskar dig all lycka till.

Hoppas jag också ska få mitt datum snart.

Svar: Tack s mycket! :) Jag håller tummarna för att du också får ditt datum snart! :)
Myzan

2012-10-25 @ 12:05:16
URL: http://frukotilainen.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej igen!
Jag väljer att göra en DS just för att jag troligtvis bara skulle gå ner till bmi 40 (om jag har tur) med en GBP, och då fortfarande kvala in för en operation. Kirurgen jag träffat tror att jag med hjälp av en DS kan gå ner till under bmi 30, (vilket är ungefär minus 85kg) och det känns bättre för mig. Min största önskan i livet är att få barn, och det är ju svårare att bli gravid ju fetare man är. För övrigt är jag 21 år och känner att jag måste börja leva livet! :)

Svar: Jag förstår att du resonerar så. Min läkare sa att han trodde jag kanske kunde gå ner till ett bmi 35 med gbp, mer beroende på hur stor insats jag själv väljer att göra typ.. Men att jag också självklart skulle gått ner mer med en DS. Min läkare sa att om resultatet i framtiden inte är tillräckligt så går det att göra om min GBP till en DS istället, det är dock inget de vanligen rekommenderar då detta är en väldigt stor operation isf att göra.. Själv är jag ju idag 24 år och har heller inga barn ännu, men hoppas ju då på att få i framtiden.. :) Bloggar du något om din operationsresa? Hade du fått något datum på din operation?
Myzan

2012-10-29 @ 22:59:59
Postat av: Sofia

Grattis på födelsedagen! :)

Självklart beror ju resultatet på hur mycket man själv väljer att satsa, känner flera som gjort gbp som fortfarande är feta, men om man prioriterar en bulle och kaka istället för ett bra mellanmål blir ju resultatet sämre :)
Jag har ingen blogg ( då jag bara har Internet genom mobilen och allt blir så otroligt krångligt då).
Det enda jag vet är att jag ska in vecka 47, men nästa vecka den 8/11 ska jag på dietistgruppsamtal och sedan inskrivningssamtal efter det :) så förhoppningsvis får jag veta mer då :)

Svar: Okej. Super kul verkligen för dig att det är så snart! :) Jag hoppas att du håller mig uppdaterad om datum och hur allt kommer gå ändå, för jag följer gärna din resa ändå! :)
Myzan

2012-10-30 @ 10:07:43

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0