Helgen i stort..

Jaha, då var det söndag igen då!
I helgen har jag varit ledig ifrån jobbet och det har verkligen varit skönt att bara vara och pyssla med allt hemma som vi har haft att göra med.. I fredags hade vi hem två kompisar på trerätters middag.. Det blev sallad och vitlöksbröd till förrätt, ryggbiff med klyftpotatis samt en smokey BBQ-sås som sambon fick i julklapp av mig, till efterrätt blev det blåbärssmulpaj med vaniljvisp.
Vi väntade länge mellan alla målen så att även jag skulle kunna få njuta av allting och det gick faktiskt väldigt bra.. Det enda som vart var att jag åt lite för mycket blåbärspaj så jag blev lite illamående och kände mig uppblåst.. men annars var det en mycket trevlig kväll!
Igår så stökade vi runt i lägenheten hela dagen. Vi har köpt nya möbler till vårt kontor/musikrum så vi behövde skruva ihop dem och ställa in dem där de skulle vara, samt bära ner de gamla möblerna i källarförrådet. Det tog sin lilla tid, men det var det värt för nu har vi äntligen packat upp den sista flyttlådan! (efter ca 2 månader).
 
Idag så ska vi göra vad vi vanligen gör på söndagar.. veckohandla! Vi skrev matsedeln och handlingslistan klar igår så det är bara att åka och införskaffa allt! :)
Det mindre roliga vi måste göra idag är att flytta ihop alla möbler i hela vardagsrummet till mitten av rummet, för imorgon kommer målarna och ska börja tapetsera om vårt vardagsrum.. Man kan ju hoppas att de blir klara imorgon, men troligtvis så är de nog inte klara förrän på tisdag..
 
Jag har haft lite vila ifrån träningen nu under helgen.. Egentligen hade jag och sambon tänkte sticka och simma igår, men så kom "röda veckan" plötsligt på besök, så vi skippade det då.. Blev ju en del vändor ner till förrådet och annat stök igår så det får duga med det..
Måste bara komma underfund med vilka dagar jag ska ge mig iväg till gymmet denna veckan.. Måste ju upprätthålla det jag har startat nu.. att till en början iaf gå dit 1 gång / vecka och sedan öka upp det till iaf 2 gånger/ vecka.. samt att jag ska ta mig ut på promenader..
Tur att jag har kompisar som gärna följer med mig på promenader! :)
 
Imorgon är det dags för en vägning igen och jag kan knappt bärga mig för att få veta resultatet!! Jag har inte fuskvägt mig en enda gång den här veckan, så jag är verkligen skitnyfiken!!
Men den som väntar på något gott (resultat) väntar aldrig för länge!

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0