Helgen i stort..

Nu har jag varit ledig fredag, lördag och söndag.. Det har verkligen varit underbart!
 
Vi har äntligen fått ihop våra balkongmöbler som har använts flitigt i helgen! :)
 
Fredag:
Under fredagen var det "smaka på mat" i Vällingby centrum där bla. Amir (årets vinnare av Sveriges mästerkock) stod och lagade mat som man fick smaka av..
 
Förutom matsmakning i Vällingby centrum så utförde vi lite inköp, fyllde på luft i bildäcken, veckohanlade mat och rensade i vårt källarförråd..
 
Sedan tyckte vi att vi hade varit så duktiga att vi förtjänade en god middag:
Det blev grillat högrev med sötpotatisklyftor och bea-sås..
 
På kvällen gick vi även en sväng förbi Axels nöjesf'ält som slagits upp här vid Hässelby slott över helgen..
Vi åkte bara en sak, en piratbåt som gungade fram och tillbaka (påminner om "Kulingen" på Lisse)
 
Vann en ful groda också.. Annars var inte det så mycket att ha på tivolit.. Var mest för småbarn kändes det som, tyvärr..
 
Lördag:
Jag vaknade tidigt och satte igång och baka bröd!
 
Det blev 24st ljuvligt doftande "hälsobullar"..
 
Jag svor över att min frys är så liten att jag inte vet hur jag ska få plats med allt jag vill få plats med!
 
Jag väckte sambon lagom till att han skulle få nygräddat bröd till frukost! Detta blev min frukost.. Såå gott!
 
Senare gick vi till systemet och köpte hem dryck inför kvällens besökare.. Sedan tog vi även en 5km promenad till ett Ica lite längre bort och köpte hem lite saker vi missat dagen innan..
 
Slängde in middagens kött i marinad..
 
Sen tog vi oss ett mellis.. Mums!
 
Sen var det dags att fara iväg och hämta våra gäster vi skulle få över natten.. mina goa vänner Tina och Jessica från min gamla stad.. :)
 
Vi bjöd dem på god mat och dryck hela kvällen. Vi satt på balkongen och tjöta och hade det gott..
 
Till middag blev det grillade marinerade fläskkareér samt grillade färska korvar. Till detta serverades en rotfruktsgratäng, bea-sås och sallad. Maten var mycket god!
 
Till dessert blev det detta:
En jäkligt fyllig chokladkaka med 70% choklad i, toppat med jordgubbar samt serverades med vaniljglass samt kola & pekan-glass.
 
Söndag:
 
Idag blev det frukost på balkongen
 
Vi tog ännu en god fika utav gårdagens chokladkaka innan tjejerna åkte hem..
 
Sedan for vi iväg och tankade nya bilen för första gången och efter det åkte vi till Skogskyrkogården och vattnade gravarna samt la en blå ros.. (Joakims far, hans mormor&morfar, samt hans mammas man)
 
sedan har jag bakat lite mer..
Jag hade ett par bananer som började se så jävla tråkiga ut, så jag slängde ihop en banankaka!
 
Då sambon ville äta sushi till middag idag så gjorde jag detta istället:
Stekt färsk vitkål, frästa räkor samt sweet chilisås & babyplommontomater på toppen.. Mums! Väldigt kalorisnålt med oh så gott och mättande! :)
 
Nu blir det kvällsfika, ska nog ta en liten bit av nya kakan..
 
Ha en trevlig söndagskväll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: TinA

En trevlig helg med god mat! :) även att de där färska korvarna såg mycket perversa ut, hehe ;)

Svar: Haha. Ja, men de vart goda när vi hade grillat livet ur dem! Men nästa gång hoppas jag på en lite längre vistelse så man känner att man hinner göra något :) vi ska på Per Jam! Vi fick tag på ståplatser!! :))
Myzan

2014-06-12 @ 04:25:57

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0