Det är måndag..

.. och jag tänker inte uppdatera någon vägning idag!
 
Jag har tänkt på det här med "besatthet" osv av våg och vikt mer och mer och har helt enkelt kommit fram till att jag inte kommer att uppdatera vågresultat varje måndag längre.. Jag har ändå varit opererad så pass länge nu att varje vecka egentligen är överflödigt.. Jag tycker mig märka mer och mer att vikten studsar upp, droppar ner och sedan lite upp igen.. Känns liksom inget meningsfullt att skriva om dessa upp och nergångar varje vecka.. Utan jag tänkte nog göra det 1 gång/ månad istället.. Första måndagen i varje månad ska jag dokumentera min vikt och delge er också.. :)
 
Jag tror att det får räcka för att se om min fixering minskar något.. :)
 
I fredags firade vi Joakims mamma som fyllt år. Vi gick till en restaurang som heter Landet och ligger vid Telefonplan.
Huvudrätten var kalventrecôt, grillad lök/sparris, ajvar relish-sås och små helstekta kulpotatisar..
Jag sattsade på köttet! ;)
 
Till dessert tog jag bokstavligen något som hette "choklad i burk".. Supergod ljummen fyllig chokladröra med flingsalt på toppen.. Mums!
 
Beställde en drink också, men denna var lite väl bitter för min smak.. Härlig hallonsmak, men en väldigt bitter eftersmak av gin?
 
Selfie på t-banan.. :P
 
Idag pasade vi på att inviga vår balkong med grillning på el-grillen..
 
Marinerad fläskytterfilé (som legat i egengjord marinad sedan igår kväll), till detta blev det stekt färsk vitkål samt sweet chipotle bbq-sås. Mums!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0