Vägning 19/5- 2014

Måndag igen och tyvärr hänger pluset kvar..
 
Startvikt: 158,9kg
Vikt förra veckan: 73,5kg
Dagens vikt: 75kg
 
Viktförändring:
-sedan förra veckan: +1,5kg
-sedan operationen: 69,8kg
-totalt sedan flytstart: 83,9kg
 
Ja, som sagt så hänger pluset kvar, tyvärr! Men förhoppningsvis så försvinner det snart igen.. Jag kikade tillbaka lite på min statestik den senaste tiden och det verkar hoppa lite upp, lite ner, lite upp och lite ner igen just nu.. Kanske så börjar min vikt mer eller mindre stabilisera sig nu.. eller så kanske det är en välbehövlig "paus".
 
Hur som helst har jag nu laddat hem appen "Myfitnesspal" för att mest ha koll på mitt matintag.. Jag har lagt in i den ett mål om hur mycket jag skulle vilja gå ner i veckan samt "slutmål".. Så jag ska enlig den appen äta 1600kcal/dag för att nå det.. Tränar jag ska jag äta mer.. Men igår kom jag endast upp i ca 1254kcal.. dvs 346kcal "för lite"..
samma i lördags, kom upp i 1398kcal då, saknas 202kcal..
 
Jag scannar in många streckkoder för att få så exakta värden som möjligt av det jag äter, men vissa saker får man ju höfta till det.. Som idag när jag gjorde en egen kycklingsallad med couscous i så valde jag i "menyn" ett så likt förslag på kycklingsallad som möjligt..
 Så helt exakt kanske inte min kcal blir/ dag.. Men jag brukar försöka höfta till lite i överkant för att vara på "säkra" sidan med att inte äta för mycket.. Så egentligen kanske det fattas ytterligare kcal per dag?
 
Det ska ju inte vara bra att äta för lite heller.. för då ställer väl kroppen in sig på "svält" och håller hårdare i kilona?
 
Aja. Lite kul är det iaf att registrera lite vad jag äter, iaf på ett ungefär! :)

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0