Läget..

 
Jag fick komma hem från sjukhuset igår, äntligen! :)
 
Numera har jag bara ett dränage kvar som det tyvärr fortfarande kommer en del blod ifrån.. Blodvärdet är fortfarande lite lågt men ändå stabilt. Äter järntabletter 2st/dag och hoppas detta ska få upp värdena igen.
 
Smärtan är fortfarande hanterbart men klart jag har rätt ont emellanåt.. Hör hemma har jag Alvedon och oxynorm som smärtpreparat. På sjukhuset hade jag ju långtidsverkande preparat men det är inte detta.. Men jag tycker det går okej. Jag står ut med en del värk också..
 
Har börjat bli rätt svullen nu känner jag. Huden är hård och ömmar, ärren spänner..
 
Imorgon ska jag på återbesök för att tejpa om och sen se vad som ska göras med sista dränaget..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tessy

Gud vad fint det blev!! Hur känns det?

Svar: Tack! Ja, jag känner mig nöjd med resultatet.. Men det känns som att det jobbiga börjar nu.. =/ Läs mer i nästa inlägg så får du veta vad jag menar..
Myzan

2015-06-17 @ 08:42:17
Postat av: Maria

Wow vilken skillnad! :)

Svar: Tack ska du ha! Ja det är verkligen en skillnad och jag känner mig nöjd.. :)
Myzan

2015-06-17 @ 10:53:18
Postat av: Pernilla Johansson

Wow vilken skillnad, jag gjorde en Gastric Bypass i mars... jag är nog mer rädd för en bukplastik än GBP operationen... jag kommer säkert få en massa häng eftersom jag har så mycket övervikt.

Svar: Jag tror mer på att om man verkligen vill göra plastik ska man bara bestämma sig och inte vara rädd.. Man kan ändå aldrig veta hur det går. För varje person är unik och vi reagerar alla olika.. Jag gick in med inställning att det blir som det blir, och tänkte mig att det skulle göra jätte ont och va skit jobbigt.. Var mentalt förberedd på ett helvete.. Men det blev inte så illa som jag tänkte det skulle bli.. =)
Myzan

2015-07-12 @ 20:16:22
URL: http://tjockatantens.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0