Nedräkning pågår

Nedräkningen inför helg är i full gång !

Det är bara en undervisningstid imorgon i skolan 8.30-11.00 , då ska vi visa upp vårt grupparbete. Då vi ska aktivera våra lyssnare så att säga.. vi tänkte aktivera dem med en tipspromenad med frågor om dövkultur.

Sen efter den redovisningen och andra gruppers redovisning är det banne mig helg! ! !

Den här helgen kommer vara fullspäckad med massa saker att göra. Vilket känns både kul och lite stressigt. Jag gillar att hitta på saker på helgerna, men samtidigt vill jag kunna ha möjligheten att ta det lugnt och bara slappa också och ta vara på ledigheten. Men det är väl det jag får göra på söndag, antar att det är därför söndagar kallas "vilodagar", man orkar helt enkelt inte göra något vettigt.. jo, jag ska tvätta mellan 12-15 på söndag.. jag får banne mig inte glömma bort det, akut behov av tvättning..

Minns ni alla min korta lila klänning?
Tycker ni att jag kan ha den imorgon på festen, eller är den lite för mycket ? lite för kort nu när man inte längre är singel?

Känns som att det var längesedan jag hade den på mig och är lite sugen på att använda den, men samtidigt så tvekar jag för att den kanske mer är en sån klänning man har på sig när man "söker" efter något?


En grupp jag har börjat lyssna på nyligen: Alter Bridge
Mycket bra grupp, jag rekomenderar framför allt dessa två låtar: In Loving Memory, Broken Wings


Gah, jag är hungrig ! Men jag ska banne mig inte äta någonting nu, det är för sent på kvällen och jag ska ändå sova om en stund. Troligtvis är det mest bara sockersuget som spökar. Jag är inte sugen på godis eller socker på det viset. Men min mage blir hungrig då jag inte tillför den socker. Men det kommer att vara så nu i början. Den får jävlas hur mycket den vill, glöm att den får något sött !

Jag känner mig rätt duktig ändå som står emot när jag ser folk dricka läsk å bära runt på godispåsar varje dag! Coolt att man klarar trycket !

Visst finns det saker jag kunde bättra mig mer på, som att inte äta ketchup till de rätter jag brukar göra det. Tänka på att äta lite mindre portioner än vad jag gör just nu. Tänka på att röra på mig lite mer.

Men på något sätt så känns det ändå som att för mig funkar det bättre att börja i små skalor. Börja med att rensa ut det som är totalt dumt och farligt: socker, godis, choklad, läsk, chips, mina älskade micro popcorn, kakor, glass, hamburgare, pizza.
När jag väl lär mig att stå emot dessa, (kanske lyxa till det någon gång då det är speciellt, men inte göra det till någon vanesak igen), så kan jag börja på och granska mig själv lite mer och börja plocka bort mer och mer som inte är bra för mig..

Jag gick in på en sida som räknar ut mitt BMI, det var skyhögt ! BMI som är >30 är fettma, och jag ligger över den gränsen, med "goda" marginaler (snarare extremt dåligt att jag har den "goda" marginalen)

Jag kollar mycket på "du blir vad du äter" och jag finner det rätt inspirerande. Jag skulle behöva en egen Anna Skipper ! Men jag ska käpa på med mitt. Sakta men säkert ska det gå.

Mitt mål med detta är att komma ner till en storleken jag var då jag flyttade hit till örebro, jag tycker att det är ett fint mål. Visst var jag fortfarande rätt stor då, men inte alls på det viset som jag är nu.. Jag var en storlek 46:a då, nu är jag en 54:a, det är 4:a storlekar skillnad. Det är inte klokt egentligen, eftersom det gick så fort. Den totala förändringen var ju gjort på mindre än 2 år..


Det kommer ta tid, det vet jag. Men inom sinom tid ska målet nås.

Jag har tyvärr en dålig tendens att gå upp i vikt då jag har en partner, (visst har jag tendens att göra det då jag är hjärtekrossad också), men denna fula ovana ska jag ändra på. Denna gången ska jag bli flickvännen som stärks så mycket av sin kille att hon går ner i vikt för sig själv, för sin hälsa och för hans skull, så han inte ska behöva oroa sig för att hans tjej ska dö för tidigt. För det är det allt handlar om, att om jag inte ändrar på mig så kommer jag dö i förtid.

Jag är inte färdig med mitt liv, jag har mycket kvar att ge, mycket kvar jag vill göra, vill säga, vill skapa!

Att läsa alla dessa medicinska kurser som jag gör och kommer göra gör att man får en väldig insikt i allt. Det sätter många tankar i huvudet på en. Man börjar tänka och fundera på sin egen situation. Och sedan vaknar man och stirrar svaren i vitögat.


Jag ska kämpa, kämpa för mitt liv

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är bra My, du är grym så du kommer klara det!

Gör det bara i lugn och ro stressa inte =)

Vet att du kommer klara det. Du har redan den rätta inställningen så det kommer gå bra!



Kämpa på tjejen!=)

2008-10-16 @ 23:27:44
URL: http://rufset.bloggagratis.se
Postat av: Emma [loveshaped]

Åh jag blir nästan gråtfärdig. jag är stolt över dig tjejen! Keep on fightin! Pusspuss!

2008-10-17 @ 08:33:33
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: Tessy

Åh, vad duktig du är! önskar jag hade samma disciplin själv, sitter just nu och äter kladdkaka med glass.. be proud and keep up the good work :D pöss

2008-10-17 @ 16:28:09

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0