Städning

Sitter och väntar in den stundande timmen, då jag börjar jobba. 11:e dagen i rad nu, men det känns inte så hårt, för jag vet ju att jag kommer att ha ledigt i tre dagar sen efter det! Denna förmiddagen har gått åt till städning, ja ni hörde rätt ! Jag tycker verkligen inte om städning, så som dammsugning, dammning och sådant supertråkigt ! Tycker där emot om att plocka iordning och hålla iordning på mina saker och sådant.. Men nu var det alltså dags för dammsugning, och tro mig, det behövdes verkligen. Jag har nämligen inte gjort det en enda gång under dessa sex veckor som Joakim har varit borta, så JA, det behövdes sannerligen !
Men nu är det i alla fall gjort, och när jag ändå var på gång så packade jag upp lite fler ljuslyktor.. Det är den enda lådan som inte har blivit helt uppackad efter flytten, men det beror mestadels på att 2 av våra hyllor som ska upp på väggen tar lång tid att få upp, för vi har inte de verktyg som krävs för det... På dessa 2 hyllor är det tänkt att många av mina fina ljuslyktor ska få rum, så därför har alla dem inte fått komma upp ännu..

Idag kommer Joakim hem igen. Han får skjuts av sin mamma och hennes man hit, de ska kolla in hur vi bor.. Tråkigt nog är jag på jobbet då, men huvudsaken är väl att jag får träffa Joakim sen när jag kommer hem ikväll.. Eftersom de kommer hit och ska kolla hur vi bor kände jag att det var extra viktigt att få det städat... som ni kanske kan förstå..

Nu sitter jag här på en stol framför datorn och dricker min farmors hemmagjorda saft, MUMS !


Vad gör ni denna söndagen?

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0