Jobb i sommar

Nu är det så go' vänner att det är dags att börja söka sommarjobb (förutom för er som jobbar och ska lämna in er semesteransökan)..
Idag har jag ringt och ringt till 2 olika ställen..
Det ena är demensboendet jag hade praktik på i höstas "anknytning blablabla är på tjänsteärende återkommer 14.30"
Det andra är förra årets praktik samt förra årets sommarjobb i örebro, hemtjänsten. "anknytning blablabla är upptaget just nu"
"anknytning blablabla svarar inte just nu"
"upptaget"
"svarar inte"
"svarar inte"

osv...

tillslut så ringde den chefen mig iaf. Hon såg väl hur många missade samtal hon har.. samt att Joakims hemnummer liknar något företagsnr ".....1313"..
Så nu har jag anmält mitt intresse att jobba hos hemtjänsten i sommar, och hon var jätteglad. Hon frågade också om jag kunde jobba något extra fram till dess, jag svarade att from maj kan de börja ringa..
Jag har tänkt ut detta smart serru.. om jag börjar jobba extra i maj så får ja ju lön i juni, annars måste jag ju vänta ända till juli med att få min första lön, och det kan bli jobbigt med hyran då..
Hon önskade mig iaf välkommen tillbaka.. Tycker mycket bra om den chefen !

Jag ska ringa den andra chefen också för att verkligen vara på den säkra sidan att man får något..


Hur går det för er med era sommarjobbsansökningar???

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Åh nice! Hoppas det löser sig och även att Jocke får jobb denna sommar så det slipper gå någon nöd på er :P



Oh.. jag tror inte jag kommer att kunna sommarjobba denna sommar eftersom jag är i usa i två månader. men jag jobbar ju extra lite under våren istället. Jag är däremot hemma redan den 8:e Augusti och då kan jag tänka mig att jobba lite innan skolstart. Tveksamt om det finns några jobb då bara, men hoppas kan man ju.

2009-02-04 @ 13:23:24
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: lina

hm jag hoppas snarare på heltidsjobb :/ då kan jag jobba hela sommaren haha. Säg till om du hör nåt? :D

2009-02-04 @ 17:52:20
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Var det den fd praktikplatsen som ringde upp dig alltså?



Jag ska snart börja ta itu med min semesteransökan, hemska tanke.. det är lika svårt varje år :S



Vad ska du göra i helgen?

/TESSY

2009-02-04 @ 22:19:54

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0