gårdagen

Hej hej.

Igår var både en rolig och jobbig dag.

Var ledig från skolan, vilket var mycket skönt! Sen ringde en kompis och ville bli uthämtad från sjukhuset. Tydligen har de någn konstig regel att man inte får gå hem själv efter att ha varit nedsövd. Så jag gav mig iväg för att hämta upp henne :) Det värsta var bara att jag fick en sådan fruktansvärt sprängade huvudvärk när jag begav mig hemifrån. Trodde jag skulle dö, nej inte riktigt så illa, men nära på.
Jag dricker för dåligt på mornarna, vilket leder till huvudvärk. Så jag har bara mig själv att skylla egentligen. Men jag är ingen vätskeperson på morgonen precis som andra inte är rukostmänniskor.

Hur som hellst så kom vi från sjukhuset och gick till Lucullus för att handla lite. Sedan åkte vi hem var och en till sitt.
Väl hemma satte jag mig och pratade med en kompis på msn om det jag har skrivit i min blogg de senaste dagarna. Behövde verkligen prata ut med någon. Och det var verkligen skönt, men samtidigt jobbigt. Visst är det lättare att skriva än att prata om saker och ting, men lik förbannat så rann det väldigt många tårar. Men det kändes mycket bättre efteråt.

Sedan var det dags att dra in till stan och möta Emma. Vi åt pasta på Rosalis. Vi började också prata om det jag har skrivit i min blogg den senaste tiden. Också ett jobbigt samtal, fick kämpa lite mot gråten ibland för jag ville verkligen inte börja böla öppet bland allt folk. Jag kan inte hjälpa det, jag är en väldigt känslig människa, därör gråter jag mycket.
Det var ett bra samtal med Emma och det kändes som att hon förstod vad jag menade med min del av det hela..

Sedan var det dags att gå på bio, jag Tessy och Emma. Den utvalda bion var "Mammut". Det var en bra film, sorglig så det blev en del tårar där i biomörkret också.

När jag kom hem satte jag helt plötsligt igång med ett skolarbete som jag har till på måndag, egentligen hade jag tänkt göra det på söndag. Men klasskomisen jag gör det med hade redan mejlat över sin del, så jag fick inspiration att sätta fart! Tyvärr kom Joakim hem under min skrivningsiver, så då försvann den lite. Men det var ändå dags att lägga sig, så det var ingen större fara med det.
Det var bara skönt att få se hans glada fina ansikte igen :)
Vi satte oss att prata lite och då åter igen pratade jag om vad jag har skrivit i min blogg den senaste tiden. Och åter igen började jag gråta. Jisses, vad är det med mig..

Som jag sa till Emma när hon frågade hur jag mår, så sa jag att det går verkligen upp och ner. Ena stunden är allt normalt, jag är glad osv. sen i nästa kan jag vara jätte nere.

Som ni märker så hade jag verkligen sånna upp och nersvängningar här denna dagen.

Jag önskar så att jag visste varför jag tar så illa vid mig, varför jag tänker och reagerar som jag gör till vissa av de här sakerna.. men just nu har jag inget svar på exakt varför. vet bara att jag är sån just nu, reagerar som jag gör, för att det är sådan jag är. undrar bara varför jag är sån.
Det känns som att det måste vara något djupt rotat eftersom jag inte bara kan skaka av mig det som jag annars kan med saker jag ogillar.


Nu ska jag återigen försöka finna skrivmotivationen till arbetet som är till på måndag. Vi skriver om sexuella trakasserier.

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

aw jag såg att du kämpade mot gråten på rosalis, men jag ville inte säga något för det hade nog stjälpt mer än hjälpt. Jag tyckte också om vårat samtal ^^, Be strong! Kram!

2009-01-29 @ 15:40:57
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: TinA

Det är nog bara "sånhär" är du är, det kanske inte är nåt problem inom dig som gör att du reagerar som du gör.. utan du är sånhär.



I annat fall kan man nog göra olika tester o se vart de leder till, om det kan berätta varför man är så känslosam. Det kanske hände nåt i din barndom som trycker just på dessa knappar när du blir tex kritiserad orättvist? Vem vet.. :/



I annat fall, så är det alltid skönt att ha vänner som finns där för en. :) Och så Joakim i ditt fall. ;)

2009-01-29 @ 18:45:33
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0