Snart mat :)

Ännu en jobbdag har gått, pengarna bara rullar in nu ;P haha, not ! Men pengar kommer det iaf i slutet på nästa månad. Ska bli härligt.
jobbar dag imorgon också, sedan har jag en ledig dag på torsdag, enda helt lediga dagen jag har denna vecka... Då ska jag bort till gamla lägenheten och få kontroll + städbesiktning gjord. Vill bara få lämna ifrån mig nycklarna så snart som möjligt så jag har det ur världen! "vill" få sista hyran där ifrån också så att jag bara kan betala den å slippa tänka på det också... självklart är det inget kul att betala en hyra till en lägenhet som man inte ens bor i längre, men va fan, är det 3 månaders uppsägning så är det :S
Sen den 1 juli slutar elen där borta att funka, så då kommer den feta sluträkningen komma då efter det också... woho ! eller inte.. hoppas att det inte blir för dyrt, men å andra sidan verkar det alltid som att alla som får en sån slutelräkning får betala en väldans massa hundralappar...

men men, snart är det över i alla fall!

Ändrade planer ang midsommar, för både jag och joakim trodde att det var på lördag... men det visade sig ju att det är nu på fredag som midsommarafton är... Det var tänkt at joakims daddy skulle komma hit den dagen och stanna till midsommardagen, men eftersom jag jobbar kväll på midsommarafton blir det ju inte så mycket till firandes då när man börjar 14.00 på dagen.. så han kommer på midsommardagen nu istället för då slutar jag halv 3. då blir det bra att ha midsommar middag och sånt :) ska bli trevligt. Jag ska göra jordgubbstårta, för det ska man banne mig ha på midsommar !

Jag skulle ju ha semester nästa vecka, men jag åtog mig att jobba på måndag kväll för att det var en som saknades där på kvällen, tror den var sjuk eller något. sen resten av veckan ska jag försöka att vara ledig :) lite semester bör man ju ha.


hungrig... maten står och puttrar på spisen. Jag gör kyckling marengo, mycket god kycklinggryta , men den ska stå å koka ett tag å få "götta till sig" riktigt mycket :P

Har satt Joakim på ett uppdar imorgon, eftersom han är ledig å har mycket fritid just nu fram till han börjar jobba. Han ska nämligen få baka bröd, för de bröden jag bakade har redan tagit slut, så han ska få göra en ny satts med dem. Ska bli intressant å se hur resultatet av det blir imorgon när jag kommer från jobbet, kanske har hela kåken brunnit ner då ? :P
Förresten, säger man att huset brinner ner, eller brinner det upp? Jag vet ju att det brinner ned till grunden, men om man bara säger "mitt hus har brunnit ..... " är det upp eller ner man säger då?

tjofräs!

Kommentarer
Postat av: TinA

Jag vill säga "brinner upp", men mitt medvetande av hur andra analyserar ens meningar får mig att säga "brinner ner". för att slippa tjöta om vilket man egentligen säger.



hemskt att jag ens bryr mig vad andra tycker om detta simpla. :P



Gott med hembakat bröööd!

2009-06-18 @ 21:59:03
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0