Mycket att stå i

Jag har blivit beordrad att uppdatera flitigt här denna vecka eftersom mitt bredband är uppsagt på fredag... Sedan kommer det att vara internet-torka för min del fram tills vi har flyttat in i vårt nya hem.

Vad det gäller Joakims soffa så har det löst sig, någon har visat intresse och ska hämta den på fredag. Jag fick ett anonymt tips om att Myrorna hämta saker gratis.. då vill jag svara på det : Ja, de hämtar gratis. Men nej, de ville inte hämta vår soffa för de hämtar bara saker om det är flera saker.. Så soffan samt 5 plastpåsar med kläder tyckte dem inte dög att hämta.. Så ja, de hämtar gratis, men de pallar ju fan inte att hämta något !
Men som sagt, det problemet är löst ändå..

Idag hade jag mitt sista prov i denna utbildningen, jag hoppas att det gick hyffsat bra iaf. det känder iaf OK ! På torsdag har jag min sista redovisning i denna utbildningen.

Idag har jag vart å hämtat en lapp i receptionen på skolan där jag fick fylla i att jag ville att de skulle skicka hem mina kurser och betyg på ett samlat betygsdokument, annars så kan jag inte visa upp dem för min chef, å då får jag ingen högre lön.. å det skulle suga !
Så betygen kommer hemskickade efter den 5:e juni, för då ska alla betygen vara satta..

Sedan har jag vart på banken idag och fixat lite, måste ju se till att ha ekonomi att fixa allt nu kring flytten och överleva ekonomiskt i sommar då första lönen inte kommer förrän i slutet av juli..

Idag sker flytten av Joakims saker hem till mig, vi ska hämta Jakobs bil halv sex. sedan snurrar vi igång med alltihopa.. Jag har skruvat ner hyllan från väggen, sen ska jag riva ur sängen och lite sånt småfix så är vi klara att bara lassa in i bilen sen å åka fram och tillbaka tills allt är flyttat..
Som tur är ska vi ta ner allt i min källare så slipper vi släpa upp det 3 våningar !

Imorgon blir det urstädning av hans lägenhet samt tvätta så att vi kan få den städbesitkad på fredag- verkligen fullt ös denna vecka..
I helgen är det til för honom att sitta och plugga till tentan han har nästa vecka, samt för mig att packa ner ännu mer av mina saker. Jag har bara 2 lediga flyttlådor kvar och jag hoppas att det räcker med dem, annars måste jag ner på stan å köpa några till..
Jag tror att jag har pratat om nästa vecka redan? Om att jag går bredvid på måndagen på sommarjobbet, att jag har dockit utbilding på tisdagen och att jag har lyftkörkortsutbildning på onsdagen.. Så därför har jag inte så mycket tid nästa vecka att hålla på och packa. Därför vill jag ha så mycket som det bara går gjort nu i helgen..

Jag hade as svårt att somna i natt, jag låg bara och tänke på allt jag har å göra, hur det kommer att gå, om jag har glömt bort att göra något osv..

Har hållt på å krånglat med min internetbank också för att skaffa en e-legitimation.. men nu tror jag att det är grejat, behöver bara den där lilla sladden till min dosa så ska det funka sen..

Jag måste adressändra mig nämligen och det går tydligen snabbare med e-legitimation å sånt.. å sen att man gör en eftersändning av posten efter det...



Nej, nu tror jag banne mig att jag behöver vila en stund innan jag river ur sängen.. får se hur flitigt jag hinner att uppdatera denna veckan.. något mer hoppas jag att jag hinner skriva..


Kommentarer
Postat av: Lina

Det hade vart grymt kul om ni kunde komma en helg. Ja, jag vet det är skitdyrt upp och ner, men man kan ligga å bevaka på sj:s hemsida och ibland kan det bli ruskigt billiga biljetter. Då behöver ni bara ha råd med liseberg-inträde också hahaha ;) (klart vi inte måste dit)



det spelar ju ingen roll om ni inte har råd med metaltown, då kan vi ju umgås mera! hehe

2009-05-26 @ 15:23:22
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: TinA

Jisses kvinna. Du får hinna andas medan du flyttar och allting. :) Detta inlägget lät som att du skrev ner allt på ett enda andetag! :P



Haha, din kommentar om att jag verkar ha en massa data-och tvättkrångel hela tiden var ganska rogivande. :D Skrattade gjorde jag iaf när jag läste det ;)

2009-05-26 @ 19:21:58
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0