Om helgen

I fredags fyllde jag som sagt år, 21 var min förbannelse detta året ;P Som tur var hände det bara bra saker den här dagen.
Jag började med att vakna tidigt av väckarklockan. Fick födelsedagspresent av Joakim. Ett jättefint guldhalsband med ett fint hänge i som passar bra till örhängena som jag fick av honom i julklapp förra året :)
Sedan blev det frukost och sedan iväg till stationen..
Träffade Emma på bussen som grattade mig på födelsedagen :)

Väl på stationen hoppade jag på tåget upp till Sthlm. Sov mesta delen av vägen, förutom när jag blev väckt i västerås av dem som satt mitt emot mig. De berättade att det var något fel på tåget så vi var tvugna att byta till ett annat tåg ! (Min vanliga tur... blir alltid något fel på tågen när jag åker med.. därför föredrar jag egentligen buss!).

Sedan när jag var uppe på centralen i sthlm var det bara att leta upp nästa tåg och hoppa på det. Ringa Samuel och sedan hoppa av i Knivsta där vi möttes upp vid en Svart Renault Clio - Sportline från -01 :)
Numera är den underbara bilen MIN ! (snacka om bra födelsedagspresent till sig själv :P) haha!

Sen när affären var avslutad så brummade jag hem i min nya bil :) Testade motorn lite, eftersom det är 110hk i denna lilla pärla, så himla pigg ! Körde rätt så olagligt när jag kom till motorvägen (men det talar vi tyst om ) :P
Men kul var det iaf.

sen när jag kom hem var det dags att ordna med mat. efter det gick vi till coop och köpte snax. vid sju kom Tina, Lena och Peter. Då var det dags att byta om och pynta lägenheten inför kvällens festligheter.

Det var kul att se Tina igen :) Dock var det synd att de åkte hem redan dagen där på, men jag förstår precis hur det är. Mår man dåligt så kan man inte och vill man inte vara social . Men det var trevligt så länge det varade och jag fick underbar städ-hjälp efter festen :)

Lördag var det stress, stress stress.. frukost, städa lägenheten, gå och slänga alla tomglas, panta burkar, emma skulle få sitt godis samt se bilen, sedan var det dags att säga adjö till våra nattgäster och sedan in i duschen , efter den kom min syrra och hennes kille hit. Första gästerna till släktkalaset för mig. Syrrans kille hjälpte oss få upp våra hyllor, och en tavla. (mycket svårt att få upp sånt när vi bara har betongväggar och inga verktyg för sånt!).. Så nu äntligen känns vårt hem färdigt :)

Sedan kom pappa och hans fru. Kollade in lägenheten en stund och fick presenter av dem.

Sedan drog vi alla ner till Kolgrillen där vi mötte upp mamma, inge, mollie, mormor och moster.
Fick massa presenter av dem också :) Farmor och farfar kunde tyvärr inte medverka för farfar har ramlat ner för en stege och har svinont i ryggen. han kan knappt sitta ner. Men presenten hade de skickat med pappa upp :)

fick pengar, is-skrapor till bilen, lilla my pepparkaksform, en film, ljus, stavmixer/elvisp/degkroks 3 i ett sak :P, strykjärn, saker till hörapparaten, en ny fin tv-bänk, kavel och penslar att pensla bullar med :)

massa saker !

pallar inte skriva allt vi åt och gjorde under lördagen..

men när alla hade åkt hem iaf satte vi oss och kollade på den nya filmen. efter det tog vi bilen, plockade upp jessica och skjutsade henne dit hon skulle.. sedan åkte vi till ica maxi och handlade lite samt köpte glass :)

idag tror jag att vi åker ut till ikea en sväng :)


haft en bra helg?

Kommentarer
Postat av: Emma [loveshaped]

Helgen har varit helnajs här med! Dock har den gått i ett mkt lugnare tempo än din verkar det som ;) Haha! Men det känns bara bra! Vi ses tonajt! puss!

2009-11-01 @ 14:20:08
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: Johanna W

Åh, kul med bil.. Jag fattar inte hur man vågar skaffa bil när man inte har fast jobb, eller när man har cykelavstånd till allt.. :-) men alla är vi olika.. Kul för din skull iaf eftersom du ville ha en..

2009-11-02 @ 17:53:25
URL: http://tjolanta.blogspot.com
Postat av: TinA

Det var kul o träffa dig igen också, sist var ju i februari. Bara sådär åtta månader sen :P



skönt att ni fick upp hyllorna o allt =)

2009-11-02 @ 18:25:13
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0