Onsdag

Jahapp.

Ännu en ny dag är här, och halva veckan är snart förbi.

Denna veckan började vi med det där bemanningspool med sms-utskick om jobb grejsen på jobbet.. Jag vet inte riktigt ännu vad jag tycker om det.. tycker det mest krånglar just nu, och att man blir väckt så tidigt varje morgon med en miljon sms som gäller någon grupp man inte har gått i, eller något som gäller en annan dag.. (vilket man då tycker att de kan skicka ut liiiite senare och inte kl 7 på morgonen!).. men men..

Jobb har jag fått iaf. Jobbade igår kväll, ska jobba ikväll och ska gå bredvid i den enda gruppen jag inte har gått i, på torsdag blir det..

Igår började jag med mina piller som jag har fått utskrivet av läkaren.. Får hoppas att det gör någon effekt nu då! Självklart måste jag bidra med min egen bit också att äta rätt och röra på mig.. of course ! men jag hoppas ändå pillrena kan hjälpa mig på vägen..

Jag antar att det tar någon dag eller så innan de riktigt börjar verka, så jag får väl se när jag börjar känna den där mättnaden..

håller tummarna iaf för mina små kapslar !



över till något helt annat..
Igår fick jag reda på att en av våra gamlingar hade gått bort i förrgår (måndags).. det var väldigt ledsamt tyckte jag, för det var en så go och glad människa det där! En utav de bästa, fast man inte ska favorisera... Jag behandlar alla våra brukare lika, men hos vissa mår man bättre och har trevligare när man är det, och det är ingenting man kan rå för..
Så igår kväll när jag jobbade kände jag mig nedstämd till och från hela kvällen, försökte att inte tänka på det så mycket, men det var svårt.. När jag kom hem och sa till Joakim vad som hade hänt så kom det en liten tår =/

R.I.P du käre gamlig (eftersom jag inte får nämna några namn)


Kommentarer
Postat av: TinA

vad sorgligt.. :( det är svårt att inte bli berörd trots allt.



hoppas pillrerna funkar, ja.

2009-11-11 @ 13:16:17
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Emma [loveshaped]

Usch, sorgligt :( Du får ju en relation till "dina" då du träffar dom flera ggr i veckan.



and good luck with the pills ;)

2009-11-11 @ 17:45:23
URL: http://loveshaped.blogg.se/
Postat av: TinA

svar; haha nu tänker jag lita på dig My.. bara hoppas på att jag är helt frisk också men det är jag vad jag vet ;) jag minns fortf sticket ifrån stelkrampssprutan fast att det är 11 år sen eller nåt nu.. de andra minns jag inte lika mkt, det är konstigt fast dom var senare i livet.. men jag vet vad jag har att vänta mig. :/

2009-11-11 @ 22:32:33
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0