Sen kom det en stooooor räkning

Bah! Trodde det skulle kännas skönt att ha räkningarna ur vägen, vilket det faktiskt gjorde, fram till att posten dök ner i brevlådan!
Då kom bilförsäkringen... och den kom inte så som jag trodde den skulle komma.. Jag hade valt att få betala den per månad, men när jag öppnar brevet så ligger det en avi avsedd för att betala heeeeela årsbeloppet på en och samma gång ! vilket är fleeeeera tusen, dvs. inget jag har råd att göra bara så där!
Så jag ringde och kollade med dem varför det hade blivit så. Anledningen var att jag skulle ansöka om ett volvokort och få min månadsbetalning till försäkringen att gå via det på autogiro.. men jag har ännu inte fått ett OK ifrån volvo ang volvokortet så därför hamnade allt på årsbeloppet istället...
Igår tror jag det var, så kom min ansökan om volvokortet hem till mig igen, där dem skrev att jag hade låg eller ingen inkomst förra året som är skattebegrundad eller vad de skrev.. och att de därför ville att jag skulle skicka dem en kopia på min senaste lönespec. till dem så de kunde granska igen om jag kan bli beviljat volvokortet..
Så igår när jag jobbade gjorde jag en kopia på min spec.
Som jag idag la på lådan.
Hon som jag pratade med idag berättade jag detta för.. och hon sa att så fort jag har fått mitt slutgiltiga besked från volvo ang kortet så ska jag höra av mig så ska hon fixa det med att pengarna ska dras månadsvis från det.. hon sa att om jag skulle få avslag skulle hon även då kolla om man kan lösa det via att få någon form av autogirogrejs ändå månadsvis..

Jisses vad vuxen man känner sig när man måste hålla på och ringa och fixa med sådana saker. Men samtidigt känner jag mig så himla tafatt och vilsen när sånt krångel dyker upp..
Men nu är det bara och vänta på sista svaret ifrån volvo, och sedan ringa upp försäkringsbolaget igen och fixa så att det blir månadsvis istället för årsvis..

Så egentligen är det ingenting att få ångest över.. men samtidigt oroar jag mig lite för om allt skulle skita sig å att det visar sig att jag inte kan få månadsvis betalning alls ! då står jag där med flera tusen att betala, som inte kan betala allt på samma gång !

men nej, ska inte tänka på sånt nu! Ska tänka positivt istället att det säkert blir jätte bra och löser sig :)

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0