Måndags grubbel

Hej hej.

Som vanligt har jag jobbat idag, vilket är bra för man behöver alltid pengar :) ;P Sedan är det trevligt att jobba och kul att ha något att göra om dagarna..
Jobbar även imorgon kväll, dock börjar jag inte förrän 17.00, samma tid har jag även på fredag och lördag. fick en förfrågan om lördag dag.. men jag gav bort den till en annan tjej.. då var jag jätte säker på att jag gjorde rätt som delade med mig lite av de lediga dagarna. jag har ju fått jobba väldigt mycket, och vi ska ju få besök på söndag som vi inte riktigt vet vilken tid det blir.. så det kändes dumt att jobba om den kommer då jag jobbar... men senare framåt dagen började jag känna mig mer osäker på om jag gjorde rätt som gav bort min dag.. börjar jag bli rädd för att en dag inte ha så mycket jobbtider att jag inte kan dela med mig av tiderna? håller jag på att bli beroende av jobb och pengar?

jag vill ha en ny soffa och en bil.. sånt är inte helt gratis.. =/

Men nu är det gjort iaf.. jag jobbar inte på söndag. får hoppas på att ångesten över det släpper snart!

träffade Emmapemma på bussen idag iaf, kul med en liten pratstund! Tänk när man sågs i skolan varenda dag, såg alla sina kompisar varje dag typ.. vad enkelt det var då! nu måste man ha tid, de måste ha tid, man måste boka in och planera.. inga stora utrymmen för spontanitet, och man får vara jätte glad om man råkar springa på någon på bussen eller på väg någon annan stans.. Visst är det kul att livet går vidare och att man inte bara står still på samma plats och stampar, men det är tåkigt att inse att vuxenlivet innebär så få "fria rutor"

forever young I want to be forever young ;P

Kommentarer
Postat av: TinA

ja det hade vart skönt om man var en utav dom dära som har obegränsat med pengar.. så sant som det är sagt.



får hoppas att ni lyckas få tag i dom pengarna alldeles snart =)

2009-10-05 @ 20:17:57
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Emma [loveshaped]

Eller hur! jag grubblade över samma sak då jag gick hem efter vårt lilla möte igår. Fan vad det ska vara komplicerat ibland :P Samtidigt kan vi ju uppskatta de små stunderna lite extra eftersom det blir mer unikt.

2009-10-06 @ 07:54:04
URL: http://loveshaped.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0