Söndag igen

Ännu en vecka har gått, ännu en månad är förbi.. Nu är det oktober igen, känns som det var alldeles för tidigt för den månaden att komma!

I helgen var vi i Mariestad och träffade familj och släkt till mig.
På fredagen åt vi först mat tillsammans med mamma, Inge och Mollie. Sedan resten av kvällen var jag Joakim och Mollie hemma hos min storasyster Marlén och hennes kille Erik och spelade "Med andra ord" hela kvällen.. Mycket kul.
På lördagen var det först en sväng förbi mormor och moster på förmiddagen. Där fick jag skriva min önskelista :P Det som jag önskar mig i födelsedagspresent och julklapp typ.. Så jag klottrade ner lite : stavmixer, elvisp, kavel, en pensel att pensla bullar med, strykjärn osv..
Efter besöket där åkte jag och Joakim ut en snabbis till MIO och tittade lite. Jag köpte mig en till soffkudde (den där randiga med silver,glitter brunt osv i).. hade bara en innan, men jag ville ha en till nu när jag har råd. vi såg också en tv-bänk som vi ville ha. kommer önska mig den av mamma och Inge i födelsedag. Sedan började vi kika lite på sofforna.. Vi börjar fundera på om det är dags att byta.. För den soffan som vi har nu var ju mer en nödlösning som jag fick ta till när jag och Emil gick isär, för soffan vi hade då var hans.. Så vi får väl se, kanske blir en ny soffa om ett tag :)

Efter det var det dags att åka upp till farmor och farfar. Där fick vi smörgås med massa olika pålägg, te/kaffe och hemmagjord äppelkaka. Där satt vi och pratade och åt medans regnet bara öste ner! ujujuj.
Efter några timmars pladder där var det dags att dra vidare lite längre upp på samma gata, nämligen hem till pappa och becca. Där åt vi middag. Pappa hade stått ute i regnet och grillat (som tur är har han ett stort parasol som han står under då..) till det fick vi rotsaksgratäng och massa grönsaker. alltid lika gott att äta pappas mat! Pappa fick även sin födelsedagspresnet av mig (han fyller den 18:e okt, men då kan vi inte medverka, så han fick den nu).. han fick vin, ost, kex och ölkorv.

Vi satt en stund och pratade i soffan sen efter maten innan vi kände att det var dags att åka hem till mamma igen. På vägen hem till mamma skjutsade vi mattan och hennes kompis till något ställe de skulle till. sedan åkte vi och hyrde film och köpte estrellas bbq chips ! de är ju så gooooda! men de finns ju typ inte i vanliga mataffärer längre ! :O

Så kvällen avslutades med film, chips och choklad..

Idag innan vi åkte tog vi 3 stora svarta sopsäckar fulla med pantburkar och flaskor, åkte till coop och ställde oss och pantade dem. det blev sammanlagt 343,50 kr ! :O med andra ord var vår resa ner till mariestad och hem betlad typ :P grejt ! ;P

helgen har varit mycket bra, trevligt att få träffa familjen och sånt. Men det som också har varit mycket bra är att jag äntligen har fått köra bil igen ! mammas nya renault clio körde jag ! underbar bil, väldigt lättkörd! :) vill ha en biiiiiiiiiiil !

hejsvejs.

Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0